Nu gäller det....

Japp nu gäller det att vara aktiv , pigg och inspirerad. Denna veckan ska det ju hinnas med en del. Allt från super rensa i lådor vi fortfarande har stående sen vi flyttade hit till att sätta upp nytt tvätttorkställ i taket i tvättstugan.

Ja vi har ju tänkt få gjort lite här hemma nu medan barnen är i väg på en liten semester, dom åkte i går vid middagstid glada i hågen och förväntansfulla som bara den.
Hörde av dom i går kväll och då campade dom i Gränna. Vi hoppas dom har det bra, vädret är kanske bättre där , man kan ju hoppas. Här hemma i Munka regnar det just nu, inte stort men ändå. Ingen sol som strålar här inte.

I går när vi  lämnat barnen körde vi hem och Lars fick vila, han hade ju varit uppe sen halv yra vilket är lite tidigt även för en förredetta "bonne" ha ha!
Själv gosade jag med Effi och tittade på en film på tv.

Till middag sen blev det räkor, hemma gjord aioli(stavas?) och bröd. Det var jätte gott! När katten är borta dansar.....bla bla, ja ni förstår vad jag menar hi hi!
När jag sen satt på kaffet såg jag att kaffefilterna var slut, vi körde i väg och köpte. Men var inte riktigt sugna på att köra hem.
Så vi körde en sväng till Fanny med matte och husse. Nä ingen söndags frid för dom inte. Det blev gott kaffe och ännu godare kladdkaka där kan ni tro. Mysigt att sitta och prata lite och jag hoppas dom inte blev galna på oss att vi droppade in.... Med oss hem hade vi fina goda gurkor också, inte illa. Vi tackar och bockar!!!

Som vanligt var kameran framme i går, objektet kan ni väll gissa?? Jo då lill snörpan Effi. Hon är så himla rolig och gör så skojiga miner. Men när man försöka fånga ett smajl med kameran då är det nästan stört omöjligt.










Är hon inte helt ljuvligt sött lillan? Det tycker i alla fall jag!!!

Kollade runt lite på datorn i går, såg så ljuvliga nappar och napphållare, kolla här!
Dessa kommer från Paul Frank, jag gillar många av dom grejerna!

Filt med samma apa! Fin!!
Dessa vet jag inte vad märket heter men fina är dom!

Finns många fina! Tycker det är roligt att kolla runt på allt fint. Önskar man kunde shoppa lite ibland.....

Ja nu ringer snart väckarklockan här, ställde den på sju eftersom målaren kommer strax efter. Själv vaknade jag kvart över fem , det var Effi som små pratade lite. Men hon somnade om några minuter till. Då satte en kör av galna hundar i gång och då var det bara att upp och ut med dom innan dom väckt halva skåne. Ska bli skönt när detta löpande är klart, ingen av dom är som dom ska om man säger så....

När hundarna varit ute vaknade Effi på riktigt och fick lite mat, somnade sen om och ligger nu här i vagnen och sover så sött!

Ja då får vi se vad vi får gjort i dag, är ju inte det roligaste vädret att va ute och greja i. Svårt med den lilla hönan också när det regnar och är kallt.
Känner ju att vi vill få gjort så mycket som möjligt nu dessa dagarna inte dom stora barnen är hemma.

Jag kan nämna att det blir 40 st + 2 bebbar på Effis barndop. Kul kul! Planering pågår som ni förstår....

Nä nu kommer nog snart Lars upp och jag ska avsluta detta och greja lite nu innan målaren kommer....Tjingaling!



Kommentarer
Anonym

Det är jätteroligt med oväntade besök

/Fannys matte

2011-07-25 @ 10:31:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0