Nu har det hänt!

I går var ingen vanlig dag utan blev en speciell dag. Vad då kanske ni undrar. Jo Lars kallade på mig innifrån toa där han bytade blöja på Effi Kolla här sa han och kittlade henne lite , då kom det!!! Effis första skratt!
Å men så härligt, detta kluckande härliga skratt. Finns det något bättre?
Jag längtar inte på något vis till Effi blir stor utan älskar och vill ha kvar henne som bäbis men när sådana här grejor händer är det verkligen kul!!

I går åkte vi ut till Torekov efter att vi hämtat Oliver hos Linda och Magnus, han sov över där. Det tycker han är toppen mysigt, vilket man ju kan förstå!!
Det var hamnfest i Torekov och det kan ju alltid vara trevligt att gå på en sväng. Här är några bilder från den lilla turen.


















När vi körde hem från Torekov körde vi in om lågprisladan och sen Teddykompaniet i Båstad. Där var många söta nallar kan ni tro. Bland annat fina gung hästar /får som var jätte söta. Sen älskar jag många andra saker dom har, typ som små tossor till bebbar. Svårt att förklara men mycket är där i alla fall.
När vi var i Boarp gick vi in i en typ presentafär med massa pyssel. Där hittade vi en jätte söt Mobil, det var alltså ingen mobil telefon utan en mobil man hänger i taket. Lars köpte en sådan till sitt lilla hjärta och nu ska den bara hängas upp. Bild kommer en annan dag.

I går kväll var Linnea bjuden på Poolparty. Dom hade haft mysigt och kul. Badat och ätigt pizza. Lars , Oliver och jg tog också en pizza till middag. Ibland får det bli så...

Vi tittade även på filmen Åsa Nisse, Oliver hade sett den hos Linda och Magnus och tyckte den var jätte rolig. Han ville så gärna vi skulle se den så så fick det bli.
Det blev en lugn slappe kväll vilket var skönt!

Nu är kl precis lite över sex på morgonen, jag gick upp med Effi kl fem. Nu har hon ätigt och sover gott igen. jag har haft ute hundarna nu, lite jobbigt att hålla dom skilda åt. Alla tre tjejerna löper ju. Ni kan ju gissa hur Albin har det!!!
Ska bli skönt när det är över!!

I dag ska vi tvätta lite, packa barnens saker inför deras Stockholmstripp. Dom åker ju i morgon vilket dom ser fram i mot.  Om vädret tillåter fortsätter nog Lars att fixa lite där ute. Just nu är det uppehåll men när jag gick upp regnade det.

I går var sista osa dagen till Dopet, tre familjer kan inte komma men i övrigt kan alla. Jätte roligt. Vi kommer bli en ordentlig skara som säkert får väldigt trevligt.
Nu är det lite att förbereda och fixa men det är ju bara roligt!!

Nähä nu ska jag sluta babbla en massa och kanske ta fram dammtrasan och ta ett tag, är så trött på alla äckliga flugor och skit som ligger döda i fönsterkarmarna. Man kan torka ena dagen och andra ser det lika dant ut, tvi vale!!
Hoppas nu alla får njuta av en bra och härlig Lördag. Själv hoppas jag på att få höra något litet skratt även i dag!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0