Stackars!

Ja ni det blir inte alltid som man tänkt sig.
I går kväll ringde morfar hem från Stockholm för att berätta att Linnea hade så ont i magen. Det visste jag sen innan eftersom hon sms:at om det + skrivit det på FB. Men jag trodde inte det var så alvarligt.

När morfar ringde var dom på sjukhuset. Dom misstänkte blindtarmen. Linnea hade fått ta prover och väntade då på fler undersökningar.
Det blev några fler telefonsamtal och ni kan ju förstå hur det känns att sitta här nere ett antal mil i från.
Jag pratade med Linnea och hon var så ledsen, hade så ont i magen och var jätte rädd och längtade efter oss.

Tack och lov vet vi ju att Linnea är helt trygg med mormor och morfar och att hon ju får den hjälp hon behöver där på sjukhuset.

Halv två i natt pratade vi senast vid, då hade mormor och hon fått ett rum på en avdelning. Undersökningarna visade att det var en inflamerad blindtarm och det skulle opereras. Men det väntade dom nog med tills nu på morgonen.
Hon hade fått massor med smärtstillande och dropp. Stackars lilla hjärtat.
Det är så jag känner tårarna bränna innanför ögonlocken när jag skriver detta.

Vi pratade även med Oliver i går och han grät och var så ledsen, längtade hem. Ja stackars honom också, skrämmande när syrran mår dåligt ju.

Det är så tråkigt att det blev så här, i går kväll skulle dom sett på konsär på Grönalund men fick åka från grönalund innan konsären börjat eftersom Linnea fick mer och mer ont.

Barnen har längtat, väntat och pratat om denna resa i 10 veckor, fan varför skulle det bli så här!!!!
Fast men får ju vara otroligt glad och tacksam att det inte är värre och att det finns hjälp att få!!

Jag somnade vid lite över två tiden i natt. Vaknade sen fem när lill skruttan Effi ville upp och ha mat. Nu är hon ny äten ,  bytad på och har somnat gott igen.

Själv tycker jag inte det är lönt att lägga mig. Väntar bara på att höra av dom igen!!
Sen vet jag inte om målar mannen kommer strax efter sju eller vad. Så det är tyvärr lika bra att va uppe. Men gud vad trött jag är!!

Ja tusen tankar till våran stora fina duktiga Linnea. Självklart återkommer jag hur allt är med henne! Önskar så jag var där och kunde trösta henne!!!


I går på dagen fick Larsgjort färdigt med stenarna, oj vad fint det blev. Han är så händig den mannen! Sen tog han ett ryck och städade i garaget där vi hade massa skit och låder, det blev riktigt bra och några vänder till tippen!

Effi och jag var ju på BVC i går, allt såg bra ut och hon vägde nu 5740g och var 57,5 lång. 
Effi och jag fick även städat lite och sen körde jag och handlade eftersom vi skulle få besök på kvällen.
Det var Anders som jag jobbar ihop med. Det var kul att se honom, är ju några månade sen nu. Vi hade en mycket trevlig kväll bortsätt från det som händer med Linnea. Lars grillade god kyckling och majs. Sen blev det kroketter , tre sorters såser och själv klart PRESSGURKA till!! Ha ha, tack käraste Fannys Matte för det!! Gurkorna är super goda! Å titta gärna in snart!!!!!

Ja ni nu får vi se hur det går med Linnea och när dom kommer hem, kan tänka mig att dom styr kosan hem så fort som möjligt. Ska bli skönt att få hem dom samtidigt som "våra" planer också går i kras.... Men huvudsaken är ju att allt blir bra med Linnea!
I dag hoppas jag vi hinner städa mer där ute i våra låder, har en miljon böcker och sådant som ska gås igenom. Sen vill jag städa ordentligt på barnens rum så där är fint när dom kommer hem.
Hade så gärna också velat köra runt och kolla  lite, köpt lite nya blommer och så, men vi får se hur mycket vi hinner.
Sen hade jag planerat att Lars och jag skulle åka till Tant grön(en affär) och köpa lite goa ostar mm för presentkortet Lars fick när han fyllde år. Till detta tänkte jag mig vi skulle se en lite ruskig film...
Men som sagt vi får se vad vi hinner.

Vi fick även fin inbjudan till födelsedagskalas i dag. Linda och Magnus  vovve Tjabo fyller ju år i dag och detta skulle firas med den årliga pankakstårtan kl tre. Tyvärr fick jag aldrig svarat på Lindas sms i går , dåligt samvete har jag för det. Men ska höra av mig sen till henne, men det får vänta lite. Förhoppningsvis sover dom gott just nu!!!
Hipp gurra för lilla Tjabo gubben i alla fall!!!

Phuuuu det va gött och skriva av sig lite så här på morgonkvisten. Hoppas ni inte tycker jag är för tjatig....
Ha det gott och håll en liten tumme för raraste Linnea hjärtat!


Kommentarer
Carina

Stackars Linnea, håller alla tummar o tår för henne. Typiskt att det händer när de är iväg o ska ha roligt. Hoppas ni snart får hem henne, jobbigt som förälder att inte vara där. Kram till er alla

2011-07-27 @ 08:24:02
Linda

2011-07-27 @ 08:42:34
Linda

Vi tänker på er alla <3

2011-07-27 @ 08:44:03
Lotta

Åh, gud nu fick jag tårar i ögonen.. det är ju själva faaan oxå, snacka om otur!! Stackars fina Linnea, jag vet oxå att hon är helt trygg med mormor o morfar, men som mamma vill man ju vara nära.. speciellt när det ska opereras o så. Tänker jättemycket på er gumman och håller såklart alla tummar i världen för lilla skruttan<3 många kramar

2011-07-27 @ 10:37:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0