Babbel

God morgon gödmorgon !!
Då var midsommar över och jag sitter här efter en si och så natt... Effi gumman sov gott nästan hela gårdagen + kvällen med undantag för små mat pauser och blöjbyte och lite gos med Tant Linda. Så jag visste vad jag hade att vänta, en orolig natt. Man ka ju inte sova hur mycket som hellst. Ja ja NU sover lill skruttan i alla fall.

Ute blåser det halv storm om inte hel, fy farao vilket rusk väder. Har hörst det hela natten. Hoppas innerligen det blir bättre!!

I Torsdags var Lars i väg och opererade sin axel igen, denna gången blev han en slemsäck fattigare, får väll se vilken nytta eller onytta detta kan göra...Så nu kan ni ju gissa hur ont han har, stackars. Det första han sa när han kom hem var att JAG KAN STÄLLA PÅ SÖNDAG, jo jo det sa han då med narkos och smärtstillande i kroppen. Men efter att ha sett honom nu efter så tvekar jag kraftigt.

Ja vi får väll se hur det blir med den där utställningen, jag har ju inte hunnigt trimmat någon av hundarna alls och har Lars så ont och vädret är som nu så går det ju inte. FAN vad sur jag blir. Jag vill ju dit. Vore så intressant och roligt att äntligen göra något jag tycker är kul!!!!

Men att stå ute i storm och ev regn utan tält är ju ingen höjdare. Åååå om vi bara hade råd att köpa ett tält. Sen att jag inte hunnigt trimma, känns lite omöjligt att få ordning på det i dag + bada och föna + packa + ta hand om Effi . Just nu känns det som om det ända jag tänker på är att  sova!!!
Ja ni vi får väll se hur det går med allt.

I går firade vi i alla fall midsommar, det blev riktigt mysigt och vi hade ju tur med vädret ja i alla fall halva dagen.  Linda och Magnus kom hit vid halv tre då vi tog oss till Heagården vilken ligger rakt överåkrarna här. Där anordnas dans och lek mm varje år.
Vi drack kaffe och dom andra  åt jordgubbstårta, sen tittade vi på dansen runt stången. Våra barn ville inte va med tyvärr. Men på lekarna gick det bra.
Efter det äventyret gick/körde vi hem, då började det blåsa mer och mer och det stänkte lite granna.

Vi åt den obligatoriska sillen , potatisen mm mm + Magnus och Lindas SUPER goda paj!! Tack kära för den o för att ni kom hit!!!!!!

Bjuder på lite blandade bilder från i går!
 Finaste barnen!
 Effi midsommar fin!
 Oliver & Effi!
 Ytterliggare en Midsommarflicka! Mitt hjärta Harriet!!
 Fika på Heagården!


Mats dags hemma på Tuttagården!



 Å så Jordgubbar och glass!

Ja nu börjar lill loppan röra på sig igen och jag får nog avsluta här för i dag. Hoppas alla haft en bra midsommar och att helgen blir fortsatt trevlig!!




Kommentarer
Linda

Gokväll!

Tack snälla för en supermysig midsommarafton! Har nog aldrig någonsin blivit så mätt som igår men gissa vad nu ska jag äta ändå. Oliver o Magnus grillar nu, mums! Lycka till imorgon och hoppas ni har tur med vädret!

Kram

2011-06-25 @ 18:38:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0