Ska bli lyx!

God morgon God morgon, kl är kvart över sju. Lars sover på soffan med Effi på magen. Barnen har övernattningsgäster och alla fyra sover gott ute i gäststugan. Vilket jag aldrig trodde dom skulle våga men jo då. Kul!
Ska väcka dom ett tag eftersom Oliver och Hugo ska på fotbollsskola kl nio. Den har varit sen i  måndas och slutar i morgon. Tänk fotboll mellan nio och tre, puuuu. Dom är duktiga killarna som orkar trotts skavsår både från svettiga benskydd och skor.

I går hade vi fin besök, käraste Lotta och hennes stora grabb Eddie var här och hälsade på. Mysigt att se loppan och få ge henne en kram. Vi pratade om allt möjligt och så klart blev det lite Effi gos.
Lotta hade köpt så fina Namnnappar till Effi, tusen tack Lotta hjärtat!
Det roliga va att jag satt i förrgår och tittade på sådana på nätet , var jätte sugen på att beställa dom. Men så hade jag sådan tur att Lotta hade gjort det, lustigt!!!


En bild på dom fina napparna! Här är dom ny kokta och redo för Effi att använda!
Något vi gör miljoner gånger om dagen känns det som är att koka flaskor och nappar, vi är j noga med att diska och sen koka flaskerna efter varje gång snuttan ätigt. Man vill ju att det ska va helt rent, hellst nu på sommaren med värmen och allt.


I går var det BVC dags för Effi, lars åkte med henne eftersom Lotta skulle komma samma tid.
Effi hade gått upp som hon skulle!

12/5 3240g (födelsevikt)
18/5 3050g 
23/5 3240g
31/5 3550g
15/6 4210g
När hon föddes var hon 49 cm lång och i går 53 cm lång

Allt hade gått bra och hon hade som vanligt kissat ner hela skötbordet på BVC....

Nä nu får jag strax gå ut och väcka killarna men först ska jag skryta med att jag ska till frissan i dag. Klippa mig och färga håret, ljuvligt!!
Min kära mamma ringde i går och sa att i morgon kl tre ska du till frissan, då hade hon fixat tid till mig. Sacka om glad man blir!! Mormor skulle även komma hit och passa Effi hjärtat.  Perfekt!!

Ha det gott nu och tack igen Lotta för att ni kom hit!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0