Blåser

God morgon på er! Här blåser det som bara den i dag, inte mitt favorit väder alls!!
Varit uppe en timme nu och kollat runt på datorn lite och druckigt några koppar kaffe. Kl är nu tjugo över sex, Linnea kom ner kl sex och sa att hon inte kunde sova, det blåser för mycket och va kallt på hennes rum. Så nu kröp hon ner och somnade gott i min säng. Skönt för henne.

I går kväll när killarna var på hockey passade Linnea och jag på att baka, skulle bli schackrutor men det var svårt att få till dom så det blev lite olika utförande på kakorna. Men det kvittar ju smaken är ju den samma.


Vi hade en lugn tv tittar kväll med Te och några små kakor.
Grabbarna va glada när dom kom hem eftersom Rögle slog Mora, Hurra!!


Det är inte bara kakor som slank ner i går utan även super goda saftiga apelsiner. Köpte nya i går och dom va verkligen smarriga. Ska helt klart till affären i dag och köpa fler!

I dag ska jag vara hos tandläkaren redan halvåtta, har fasat hela natten. Tvi fan vad jag hatar det. Sist jag var där gjorde det  så ont och det höll i sig i över en vecka.... Kommer nog svimma i dag. Är ingen höjdare att ligga så i en timme,magen trycker ju ner och man blir helt konstig i kroppen.

Sen vid elva måste Linnea hämtas i skolan får då ska hon till tandläkaren, dom ska sätta plast på tänderna. Det ska väll skydda på något sätt.

Jag kan tänka mig att jag kommer vila en stund i dag också eftersom det där med tandläkaren är väldigt energi krävande av mig!!

I eftermiddag är läget lugnt, Oliver ska leka med en kompis efter skolan.  Annars inga aktiviteter i dag.

I dag kommer mamma och pappa hem från sin tre veckor långa resa o Afrika där dom träffat på både apor och spindlar. Dom ska hämta hem lilla Ezter i dag. Lite skönt med tanke på hennes löp som vimsar till värden får våran Albin....
Annars är det inga problem att ha henne här, hon fungerar toppen på alla sätt och vis annars.

Nä nu ska jag strax väcka Linnea, hon ville upp lite tidigare i dag sa hon. Ska välja kläder och så och det kan ju ta sin lilla tid... Får väll fixa till mig själv också lite.

Det va allt för denna morgonen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0