Måndag och sol!

Vilken ljuvlig dag vi har här i dag , solen strålar och det är riktigt varmt ute. Tittade precis i rabbaten och nu börjar där titta upp lite vårlökar , jippi!!!

Dagen började jag med tandläkaren kl tio över åtta, skulle greja vidare på en av mina rotfyllningar. Fy fan säger jag bara!!! Så jobbigt det va, att ligga en timme med en stor mage som trycker och sen dessutom har en stor gummiduk för hela munnen, nä tvi vale. Ont gjorde det också. Så jag var rätt glad när jag fick resa mig och gå ut därifrån.

Körde hem och försökte vila men det ville sig inte , Lars kom hem och sen ringde det, bara att traska upp igen. Kände mig så frusen och urrig då så jag tog ett skönt bad.

Sen bar det av till affären, då var jag inte frusen kan jag säga...svetten lackade. Dax att sluta med vinterjacka kanske. Handlade lite pålägg och goa grönsaker som jag ska bjuda min vän Helle på i morgon när hon kommer för att fika. Sen en paket köttfärs, i dag blir det nämligen spagetti och köttfärsås till middag.

Hittade super fina blodapelsiner så några sådana slank ner i kundkorgen. Ska nog prova en sådan snart.

Nu har Lars kört i väg mot Malmö, han ska till doktorn där i dag. Vi får väll se vad dom har att säga......

Om en stund kommer barnen hem från skolan. Då blir det fika dags. Oliver blir i dag hämtad av en kompis strax efter tre. Då är det hockey träning, i dag kunde ju inte pappa följa med så det va ju gulligt han fick åka med någon annan.
Linnea har inga planer i dag , hon kommer nog se lite på tv , pyssla på sitt rum och sådant där. I går städade hon badrummsskåpen och gjorde jätte fint , tog även och dammsugade. Det tycker jag är duktigt och snällt av henne. Hon försöker verkligen hjälpa sin tunga trötta mamma nu.


Tog denna bilden i går , tycker så mycket om denna blomman. Känns liksom vårig och dessutom är den ju VIT vilket jag älskar!

Skrev ju i går att jag vill ha vill ha, har fler fina saker som jag vill ha. Kolla in dessa!

Blir man inte ljuvligt glad när man ser dom? Tänk en kopp gott kaffe , sittande på trappan med vårsolen som värmer en i ansiktet mmmmm.

Just nu är det lugnt bland vovvarna , dom har varit ute en bra stund och solat sig. Dom har sysselsatt sig med att slakta lite av sina leksaker, vit ludd stoppning överallt... Men det har Lars städat upp nu, han är duktig min gubbe!

Sist men inte minst! STORT TACK för era fina komentarer , herre gud så glad jag blir! Har ju kollat in era bloggar en tid nu och följt er och nu skriver ni till mig. SÅ ROLIGT! Tack snällaste ni!!!!!!!!!

Nu önskar jag er en bra em och hoppas solen värmer er lika mycket som den gör här hos oss på tuttagården!


Kommentarer
Linda

Usch det låter inget vidare med tandläkaren, trodde faktiskt inte det skulle göra ont :-(

Hmmm muggarna e ju bara för fina, har du varit inne på www.countrystyle.se? Men jag varnar dig innan hihi

Ha det så bra o hälsa alla!

Kram

L

2011-03-07 @ 19:17:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0