Måndag!

Då var morgonbestyren klara och barnen har åkt i väg till skolan med skolbussen. Hundarna har fått mat och Lars är nu ute på promenad med Jopplin och Albin. Tindra och Harriet fick stanna hemme men får säkert en liten tur senare.

I går söndag var vi ju bjudna till Emil och Anna i Halmstad. Det var trevligt och vi fick god mat! När vi körde dit stannade vi till i melbystrand och kollade på Lindex och KappAhl, å gud så mycket jag skulle vilja handla...Oliver skulle behöva nya jeans då han nu gått ner så mycket i vikt att han tappar sina byxor.
Sen var där så fina grejor till bebben. Måste verkligen köpa några fler kläder, jag vet ju av erfarenhet att man inte ska handla för mycket men lite mer än det vi har behöver vi faktiskt. Har ju bara några bodysar 2 par byxor och en pyamas och några strumpor.

När vi sen kom hem från Halmstad var jag så trött, somnade till och med till i bilen när vi körde hem. Ja vi var nog trötta allihop. Jag viste inte vad jag skulle göra , så trött var jag. Tog ett bad i alla fall trotts att det inte var många timmar sen. Kändes skönt för en värkande och trött kropp.

På kvällen blev det  tv tittande och när hon var halv nio gick barnen och la sig. Då tog Lars och jag fram några kräftor som vi fått av pappa. Å gud så gott det var. Ville bara ha fler!!! Jag älskar ju kräftor och räkor!
Vi tittade på sista Stig Larsson filmen som gick på ettan, dom är ju så jäkla bra. Sista halvtimmen kröp det i kroppen och jag fick sitta rakt upp för att hålla mig vaken. När den sen var slut var det som en välsignelse att krypa ner i sängen.
Dom första två timmarna sov jag gott sen satte det igång...ont ont , vända sig, gå på toa, kolla kl mm. Man kan bli lätt galen.

I dag har jag inga planer mer än att mamma och jag ska höras nu på förmiddagen, eventuellt ska vi ta en tur till stan. Skulle behöva en ny bh och lite annat. Sen är det ju så mysigt att träffa henne en stund själv i lugn och ro.

Vi får väll se om det blir i dag eller inte.

Måste i alla fall i väg och inhandla lite mat. Förra veckan gjorde jag en veckomatsedel som vi följde, det va faktiskt bra. Funderar på det denna veckan också. Då kan man planera utefter aktiviteter och så.

I eftermiddag har Oliver hockey träning, då blir Linnea och jag hemma. Får väll plocka lite och så. Får se vad jag orkar.
I kväll kl nio vet jag i alla fall vad jag ska göra Jo se En unge i minuten!! Veckans höjdpunkt på tv för min del!

I dag skickar jag miljoner tankar till min kära vän Lotta som ligger just nu och blir opererad, hon har en tumör på/vid ryggraden nere i svanken eller ur man ska förklara. Det är så orättvist!! Detta är tyvärr fjärde gången hon blir operarad för tumörer sist var det i lungan.
Hon har en tuff tid framför sig nu även om det blir skönt att få bort skiten så kommer hon så klart ha mycket ont. Ont har hon haft länge så kanske inte skilnaden blir så stor.
Jag önskar henne all lycka och styrka och kraft och mod som finns. Hon finns i mina tankar hela tiden och så klart lite extra i dag!
Tänker också på hennes familj , sambo och två barn. Måste va jätte jobbigt för dom också!!
Längtar tills den dagen hon piggar på sig och hör av sig så jag får höra hennes röst. I dag ska hennes sambo skicka ett sms när hon vaknat så jag vet att läget är ok i alla fall.
Miljoner Kramisar till dig Lotta-Loppan!!!!

Ja ni man ska vara tacksam för det man har , att man är frisk mm. Brukar tänka på det när man gnäller.....

Ha nu en bra dag och va rädda om varandra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0