Söndag

En riktigt solig söndagsmorgon har vi här i dag.  Vaknade redan halv sex och gick upp , gjorde det jag gör varje morgon dvs släppa ut 5 vovvar , sätta på kaffet och slå mig ner vid datorn för att kolla om någon uppdaterat något kul.
I dag var jag inte vaken själv så länge, Lars och Oliver gick upp halv sju. Oliver har hockey match i dag mot Jonstorp redan halv nio. Så nu är dom i väg i ishallen. Så självklart håller jag tummen för honom och laget!!!
När Lars och Oliver körde kröp jag ner i sängen igen och slumrade till i en tre kvart till, vaknade sen av jävulskat värkande höfter och ben....grrrr blir galen på detta. Sitter tyvärr i fortfarande och det känns som om detta blir en dålig dag på det sättet, är trött på att ha ont och inte kunna göra vad jag vill.

I går körde familjen i väg till Willab och kollade lite fina växthus och uterum. Finns verkligen en hel del fina saker, jag vet precis hur både mitt dröm växthus och mitt drömuterum ser ut. Nu har vi ju redan ett växthus som jag är jätte glad för , Lars är verkligen den duktigastejag vet på att odla. Varje år får vi super goda gurkor , tomater , sallad mm mm. Ge honom en frö påse och vipps har han odlat fram massa godsaker!!! I Love!!!

Efter Willab där vi träffade Lars föräldrar körde vi till en butik där dom har allt möjligt jocks, det blev innhandlat två paket servetter. Röda med små vita hjärtan på, jätte söta. Jag är lite innsnöat på rött , vitt , gärna  prickigt och rosenblommigt men rött med vita små hjärta duger fin fint det också.
Efter den lilla utflykten körde vi med Lars föräldrar hem där vi drack kaffe och åt god bulle, tack tack!!

När vi kom hem stod 5 glada galna cockrar och hejade på oss. Lars tog cyklen och gav sig i väg , först med Ezter och Jopplin och sen samma runda med Harriet och Albin. Stackars lilla Tindra fick stå över i dag , nä då det är inte så synd om henne för hon tycker bara det är  kul en liten bit sen slår hon i bromsen och vill inte mer.

Undertiden som Lars va duktig la jag mig på sängen med filten och läste om förlossningssmärta. Måste ju börja tänka på att bebben på något vis ska komma ut. Dom som känner mig vet att jag faktiskt är livrädd och vill inte FÖDA BARN!!!  Har hört att det är bra att förbereda sig och tänka på det mm....hum ja nu försöker jag lite men har ändå svårt att fatta att jag ska göra det igen....

I går bad jag Linnea ta en bild av min mage, tycker inte min mage är fin. Ser mest ut som ett hängbukssvin men jag visar bilden ändå.

Vissa  tycker den är stor och vissa inte , kan berätta att sist jag var hos barnmorskan låg kurvan precis en liten liten smula över det "normala".

I går kväll var vi bjudna till Linda och Magnus vilket var verkligen uppskattat. Dom bjöd på super god lax och pasta, mmmmm så gott! Vi åt som vanligt som om vi aldrig sett mat och blev mycket mätta. Till efterätt blev det jätte god kladd kaka och glass. Det är alltid trevligt att träffa Linda och Magnus , skrattmusklerna får sig en omgång och det kan man ju behöva. Tusen tack till er för en super god middag (trotts inget flott uppläggningsfat , ha ha) och en mysig kväll i ert mysiga hem!!!

Nu ska jag gå och släppa in vovvarna som just nu är ute i solen , Linnea vaknade precis och kom ner och la sig i soffan. Själv ska jag fundera ut hur jag ska lyckas ta tag i städningen.....


Kommentarer
SOFIE

Först: Men människa!! Din mage är ju fantastiskt fin!!!! Sluta genast upp, du har en underbart vacker o härlig gravidmage! VAR STOLT O VISA UPP DEN I DINA TAJTASTE TRÖJOR SÅ DEN SYNS! =)))))



Sen: tack så jättemkt för din kommentar, jag blir så gladnär ni "smygläsare" visar er så jag vet vilka jag bloggar för! Ni är ju en stor del av motivationen!!! =) Vad kul att du gillar det jag skriver o bilder jag visar! Stort tack nu blev jag jätteglad!!



Lycka till med fina magen!



Kramar

2011-03-06 @ 10:06:38
URL: http://litendelavmig.se
L

Men vad roligt att du börjat blogga! :-) Lägger genast dig till mina favoriter! Dåligt det där med uppläggningsfatet ;-)

vi får höras snart igen! Sköt om dig!

Kram

L

2011-03-06 @ 13:44:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0