1Maj

Så har det blivit en av årets bästa månader i mitt tycke! Brukar tycka Maj månad är härligt med fint väder , grönska och vår värme. Men i år har vi ju blivit riktigt bortskämda med ordentlig värme nu ett tag.
Ute är träden gröna och fina , rappsen växer som bara den och syrenerna är ju redan på väg att slå ut. Lite väl tidigt kanske.
Detta är väll ändå en tid man uppskattar och njuter av? Eller hur?

I Maj månad känner vi en hel del som fyller år också och det är ju trevligt. I morgo fyller min barndomms vän Jonna år, den 3:e lille goa Hugo, den 4:e Jopplin , sen den 15:e är det jag och den 18:e är det Tindra och den viktigaste är nog Linnea den 21:e.
Fast det kommer kanske en till denna månaden nämligen bebbens dag. Spännande att se när det blir!!

I går var det full rulle här på Tuttagården , ja inte på mig för jag går verkligen inte på högfart. Men Pappa och Lars var duktiga och fick upp en massa jord på taket så nu är där sått gräs , komit på väv och vattnat.  Det kommer nog bli fint när det vävt upp.
Själv hämtade jag Linnea kl elva på IP, då hon ju sovigt borta och sen följt med sin kompis för att se när hon spelade fotbollsmatch. Oliver åkte till en kompis och var där hela dagen.
Vi halv ett kom min lilla mamma hit med nybakat bröd och fika, då blev det paus för "gubbarna" och vi satt ute i solen och åt. Det var så gott så gott!!
Linnea följde sen med mormor hem, dom hade tydligen inte kört bara hem utan in om stan en runda. Så när hon kom hem hade gardroben växt med några plagg....å så en fin present till bebben. En söt liten snutte kanin. Gulligt av dom!!

Jag gick och vilade lite , somnade faktiskt till en stund. Fick en ny huvudkudde avv mormor i går kanske det var den som hjälpte?
Vaknade sen av att Linnea ringde och undrade om dom skulle handla något på Maxi till oss. Beställde lite grill kött och annat så i går kväll blev det grillat med tillbehör, gott!!

Tyvärr var det hockey på tv så något speciellt mysigt blev det inte...åt lite glass och anannas (stavas?). Det var ju gött i alla fall.
Efter det gick Linnea oc jag och la oss och killarna kollade klart på tv.

Natten som gått har varit som dom brukar... men nu när kl var 5 och jag kunde gå upp och sätta på kaffet ja då var jag glad. Skönt att komma upp och röra sig lite , men om någon timme brukar jagkrypa tillbaks i sängen och slummra en timme till. Vi får väll se hur det blir i dag.

Det kommer nog bli lite protester här hemma i dag då barnen ska städa sina rum. Har skrivit  en lista till varje "unge" vad dom ska göra i dag, så som damma , städa skrivbordet mm.

Pappa kommer väll hit i dag också kan jag tro och Lars och han ska nog börja mura upp dom stora stenarna på väggen tror jag. Själv får jag väll försöka ta tag i att packa väskan. Drar mig för att göra det, känns så ovärkligt attvi ska in på tisdag. Sen vet man ju inte om vi kommer hem eller vad. Å gud vad jag är kluven, vill ju så klart få slut på detta och ut med bebben men samtidigt är jag mega rädd och orolig.
Hur kunde jag gå på detta igen???
Försöker tänka positivt att vi får något fint för det men det är så svårt , just nu är det bara jobbigt , stressande och riktigt läskigt. Önskar så att det var Lars som skulle göra detta, ja inte för jag vill att han ska ha ont och lida men det vore ju mer rättvist. Jag har ju gjort det två gånger redan.
Att sen Lars hatar förlossningar och också har panik kanske inte hjälper till riktigt hellre... man borde kanske haft någon annan med sig?

Måste även fixa vem som ska passa barn och hundar om vi nu får stanna på tisdag. Sådant kan också stressa mig.
Det är så roligt för Lars är så inne i bygget , jord , gräs , buskat mm mm själv kan jag inte alls tänka på sådant nu utan bara på hur , var och när ska bebben ut. Kommer jag överleva? Och i vilket skick??  Är allt klart här inne? Ja massa sådana grejor tänker jag på.
Men det är väll kanske normalt, vad vet jag!

Tankar som att man borde ju ha bakat 100 bullar ,fullt frysen med allt möjligt, städat alla skåp mm det rör sig i mitt huvud.

Nä nu bubblar jag mest en massa skit och ska därför sluta nu.  Ha en bra 1:a Maj alla glada!


Kommentarer
Lotta

Haha.. baka 100 bullar?? jo, jag vet hur det känns, man vill ha städat överallt och mat i frysen och bakat 100 bullar.. det är typ som att man kommer att vara invalid när man kommer hem, en sängliggande grönsak! Vet annars inte om jag ska skratta eller gråta faktiskt, jag känner din panik och jag förstår den så väl (jag kan likna den vid operationer) Man vill samtidigt som man är livrädd!! Men du får tänka på att det snart är över (förhoppningsvis) jag vet att även detta uttalande är rätt futtigt, för vem fasen tänker på det när man väl ligger där där, då vill man ju typ döööö!! men endån.. du får försöka tänka på det! och ja, jag tycker för övrigt oxå att Lars kunde fixat detta:) men han HADE förmodligen dött!!

Du fixar detta min gumma, jag längtar nämligen efter att både träffa dej och nykomlingen snart!!



Många stora kramar tills imorgon (och jag håller tummarna för att du blir igångsatt, så vi får ett slut på detta)

2011-05-02 @ 16:22:41
URL: http://lottaloppan.bloggproffs.se
Frida

Hej Sanna!

Följer din blogg. Vilken fin familj du har.Jag förstår dina tankar inför förlossningen (förstår inte att jag själv har gjort om det gång på gång, haha). Men tänk när det är över, det är ju så fantastiskt. Så underbart litet knyte man får i "belöning". Tycker synd om dej att du har haft det så jobbigt under graviditeten, kan inte vara lätt. Jag vill önska dig/er all lycka inför morgondagen och framtiden. / kram Frida

2011-05-03 @ 01:20:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0