2 veckor!

I dag är vår lilla Älskling 2 veckor. Tänk två veckor sen värdens sötaste (i våra ögon ) lilla prinsessa föddes!!




Bilderna tog jag i går när hon myste hos pappa Lars.


I går fick vi gjort en del, skönt. Jag trimmade Harriet vilket var mycket välbehövligt. Sen blev det handling och medans jag var i väg slängde Lars ut vårt kylskåp och satte in ett nytt. Det blev jätte bra och vi fick städat lite i köket också, gött!!

I dag har lars och Effi varit hos Farmor och Farfar en sväng på förmiddagen, jag passade på att sova. Det känns av att man är uppe på nätterna. Men jag är hellre vaken av värdens goaste Effi än av smärta så jag klagar inte!!!

När jag vaknade gick jag ut och trimmade Albin , så nu är han lite mer representabel. Bara lite fin putts kvar på både han och Harriet.

Effi har nu sovigt i vagnen ett par timmar, det är skönt att sova ute tycker hon.

Under tiden har jag dammat och dammsugat , slängt lite vissna blommor oc plockat. Skönt att få det gjort!
När kl var lite i två kom mamma hit , hon skulle hämta Linnea. Dom skulle och handla. Linnea ska nämligen ha fest hos mormor och morfar i morgon kväll, 15 kidds som ska sova över... det blir nog toppen. Jag hoppas det i alla fall. Mamma och pappa är inga mesar som tar på sig detta , det är guld värt för Linnea!!

Oliver går har och är lite små sur, han har inget att göra i dag. Men halv sex är det fotbollsträning så då får han rasta sig lite.
Lars är ute och fogar på väggen. I dag tog han bort väven från taket, det kommer bli så fint så fint!!!


Min duktiga gubbe!!!

Vovvarna ligger där ute och myser. Ezter är här nu och leker med våra vovvar. Det är bra eftersom mama är och handlar och pappa jobbar.


I eftermiddag ska jag försöka komma i väg och köpa insektsnät till barnvagnen så inga dumma äckel flugor och annat kommer åt lilla puppan. Sen skulle jag vilja köpa ngra nya blommor för här blev så tommt nu när alla fina snittblommor v fått har dött.

I morgon blir det förberedelser för helgen, vi ska ha nattgäster i helgen och sen ska vi ju på utställning både lördag oc söndag. Ska  bli kul att komma ut lite, hoppas bara vädret blir ok.

Nä nu ska jag gå och kolla lillan i vagnen , hon borde vakna snart tycker jag. Avlutar med två bilder på våra stora älsklingar Linnea och Oiver!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0