Lite av allt

Pu då var det måndag kväll och jag är som en urvriden disktrase. Nätterna med Effi och utställning i helgen gör sig helt klart påmind nu. Huvudet bankar och jag är såååå trött!!!
Skulle helt klart kunna böla nu.

Som ni sett gick det bra i Lördags på utställningen, vi är jätte glada och stolta och tackar för grattisen. 

Söndag var inte lika bra , Albin blev 2:a med CK i sin klass och sen oplacerad i bästa hane.
Harriet som var riktigt på G blev 1:a  med CK i sin klass vilket var roligt men där slutade det...hon blev oplacerad i bästa tik.
Vi hade i alla fall trevligt både hemma och på utställningsplattsen. Tack alla inblandade!!

I dag har det blivit städning och tvättning. Varit och skrivit på papper att Lars är pappa till Effi, måste ju göras eftersom vi inte är gifta.
Sen har Effi velat äta si sådär 100 gånger tror jag. Frustrerande när man inte hinner göra vad man tänkt och vill men så är det väll.

När barnen kom hem från skolan körde vi till Helsingborg för att köpa skor till Oliver, men det gick inget vidare. Han hittade inga skor han ville ha eller som passade. Själv hittade jag ett par ljuvliga röda lack toffelliknande skor som jag förälskade mig i men fattig som jag är fick jag bara tråna efter dom. Kan ju inte slänga ut 249 kr på skor till mig när Oliver behöver skor och båda barnen behöver gå till frissan...vilket jag också gör men det får bli ett annat årtionde.

Så hem igen fast med 5 fina blommor Lars köpte, dom är nu planterade och detblev så fint så fint.
I morse fick jag en annan fin blomma , en Margurit på stamm. Skulle fått den i går i morsdags present men det blev aldrig så i morse fick jag den.
Den är nu också planterad i en av mina prickiga spannar. Så här fint blev det.





På tal om Morsdag var vi i går kväll hos Lars föräldrar och firade hans mamma. Det blev god lax , potatis och sås. Jätte gott. Tack snälla för det.
Min egen mamma fick bara ett telefonsamtal vilket jag har dåligt sammvete för men jag får ge henne något en annan dag.

Nu har vi ätigt middag , Lars och barnen ser på tv och jag har duschat. Gud vad jag längtar efter att bada men 8 veckor ska man vänta säger dom, jo visst det kommer aldrig gå.
Badet är min fristad , jag älskar att bada. Lugnt tyst och en liten stund för mig själv. GUD vad jag läääängtar!!!!! Skulle kunna betala flera 1000 för att bada.....

Snart är det sängen för barnen då blir det lite tv titt och sen om Effi hjärtat har lust blir det sova av för mig, hoppas hoppas!!!!
I natt ska jag drömma om myskväll med Lars , ett kg räkor , en god cider och Änglagård 3 på tv:n. Eller en resa till grekland, bara vara i lugn och ro , äta feta ost till det pluttar ut ur öronen ååååå, jag längtar aldrig utomland i vanliga fall men just nu skulle jag kunna tänka mig det.

Tidigt i morgon bitti måste jag upp, Albin (en valp från oss) ska komma hit och vara här när hans husse och matte ska till ullared, ska bli kul att se honom. Han och våran egen Albin kommer säkert få roligt.

Sen är det BVC dags i morgon sen grillning med Linneas klass på kvällen.

Nä nu ska jag ta platts i soffan en stund.
Ha det gott.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0