Så har vi det!

Snart är kl sex på morgonen , Effi har nu ätigt och somnade gott igen. Hundarna har varit ute och jag passar på att sätta mig här och skriva lite.
Kan berätta att vi haft det bra här måndag och tisdag. Inga besök utan bara lugn och ro. Dagarna har gått mest till att amma och pyssla om lilla hjärtat.
Det tar ett tag att koma in i detta med ammningen, kan tala om att det kan göra ack så ONT!! Men vi kämpar på så gott det går!

I går dammsugade jag för första gången på rätt länge, har ju blivitLars som fått göra det. Det var en märklig kännsla att göra det utan att det kändes hemskt i hela kroppen. Ibland när jag dammsugade sista tiden gjorde det ju så ont i kroppen att tårarna bara rann längst kinderna på mig.
Så det var riktigt roligt att klara av att städa lite!

I går tog Lars premiär turen med barnvagnen och Effi. Linnea följde med på rundan. Dom tyckte det var mysigt. Effi gillar sin vagn och sov så gott!



När dom gått sin runda ställde Lars vagnen där ute och Effi sov vidare. Under tiden provade Lars ut stenar och Linnea åkte inlines(stavas?).

Vår fina sten vägg!


 Duktiga Linnea!

 Nu börjar gräset komma. Det kommer nog bli väldigt fint när det växt upp och är klart.

Jag gick runt och tog lite bilder i går, här är några fler!
 I Love!

 Vackra!

 Så här ser det ut när man går in genom porten till vår inner gård. Det börjar bli riktigt mysigt och det är så ljuvligt när det växer så det knakar.



I går eftermiddag hade Oliver både tennisträning och fotbollsträning så han hade fullt upp. Linnea åkte med mormor på friskis och svettis, dom brukar gå på onsdagar men provade ett nytt pass denna veckan. Det hade varit roligt, jag är så glad att hon tränar lite och tycker det är kul.
Undertiden Lars och barnen var i väg på sitt gosade jag och matade Effi sen gjorde jag middag. I går blev det kyckling, ris , lite stekt nypotatis , sås och sallad.
Tror jag skulle  kunna leva på ny potatis just nu, gud så gott det är!!!

I går kväll var det tid för Effis första bad, hon var så söt och tyckte det var riktigt härligt. Så klart var hela familjen samlad för att se detta!


 Hjärtat plaskade på och blev så ren och fin!
Efteråt blev hon så trött så trött och åt och somnade sen riktigt gott.


Så här söt var hon när hon låg i Lars famn och sov!

Natten till i dag har varit otrolig, gummalisa sov till kl fem, gissa om man blir paff och vaknar och vi har sovit hela natten. Det måste varit badet som gjort det.

I dag blir det nog mest hemma mys och pyssel. I eftermiddag ska min vän Helle komma och hälsa på. Det ska bli roligt och man längtar ju efter att visa upp vårat lilla underverk.

För övrigt denna veckan planerar vi inför Linneas födelsedag på lördag, tänk hon blir 11 år. Å var tog den tiden vägen? Det var ju precis hon var lika liten som Effi. Gud vad det skrämmer mig. Nä nu tycker jg vi bromsar tiden och bara njuter!

Måste försöka komma i väg och köpa presenter till Linnea, har ännu inte fixat en ända. Men jag har i alla fall lite koll på vad hon önskar sig.

Nästa vecka har jag två lurviga godingar som ska bli av med lite päls...undra hur det ska gå? Så här ser dom ut nu på morgonen.
 Harriet!

 Albin!

Nä nu ska jag väcka Lars och barnen om en tjugo minuter ungefär så nu ska jag passa på att ta och kika runt lite på andras bloggar jag följer!
Önskar er en bra dag och själv hoppas jag solen kommer tillbaks och vi slipper regn och blåst några dagar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0