Tack!

Å så roligt att så många komenterat, tack snälla ni. Det va roligt att se!!

Då börjar vi!!

God morgon , här är kl nu halv sex. Vaknade kl fe av att Effi låg i sin säng och pratade. Upp ur sängen smått vimsig som man kan vara vid den tiden... ut med hundarna , värma välling och byta blöjan på Effi. Sen släppa in vovvarna som  rusade upp i soffan för att gosa ner sig och somna om. Tyvärr var det bara dom som somnade om, Effi drack sin välle men tyckte sen det va lek dags. Så nu ligger hon här i vagnen bredvid mig och snackar som bara den.
Jag har nu gjort kaffe och satt mig här vid datorn, det va kul att se att så pass många komenterat här på bloggen.
Hoppas nu jag får tillfälle att skriva varje dag , tycker ju själv det är kul!!

Kan berätta att vi har dragits med en riktigt envis och tråkig förkylning här. Dena veckan är Linnea hemma från skolan, hon hostar så in i norden stackars! Effi snorar också men jag tyckte ändå i går att det va lite bättre.

Effi har föresten fått två små tändr sen sist jag skrev här, dom är uppe en liten bit nu. Fasen vad tiden går fort, tänkt tänder!!! Det är stort det, ha ha.



Denna bilden tog vi i går , Linnea hade letat upp lite nya leksaker till henne. Vi har fått lite av en kompis och nu var det dags att plocka fram några. Effi tyckte jätte mycket om dom. Hon bankade och slog med dom och tyckte det va toppen när där var olika djurläte. Det är så otroligt kul att se hur hon utväcklas och klarar mer och mer och hur medveten hon är om saker runtomkring henne.

Denna veckan har vi påbörjat "jul städningen" Lars har gjort mest då jag tagit hand om lill skruttan. Så nu är köket rent från topp till tå, bakom alla maskiner och uppe på skåp.  Han har även putsat fönsterna ute och i dag blir det nog inne. Snart dags att hänga upp Julstjärnorna ju, ska bli mysigt!

NU vill Effi inte ligga i vagnen mer så jag måste sluta. Men vill avsluta denna lilla skrivstund med att säga att detta är ingen vanlig dag.....för det är min älskade HARRIETS födelsedag !!!!!


Hoppas hinna blogga en sväng till senare, så titta gärna in igen!



Kommentarer
Anna

Så trevligt med lite morgonläsning :) ha en bra dag och gratta den lilla vovven! :)

2011-11-24 @ 07:27:10
Britt-Marie Staaf

GRATTIS VÄRLDENS BÄSTA OCH FINASTE HARRIET!

En riktigt stor PUSS på nosen.

2011-11-24 @ 13:34:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0