24 oktober

Hej svejs!
Här är det på bättringsvägen, inte 100% bra ännu men jag hoppas det snart är det. Vi får väll se, så länge kroppen får Ipren fungerar det bra men sen får man sinna bakslag.

Eftersom det inte händer så mycket speciellt här just nu och jag inte har så mycket att skriva om tänkte jag bjuda på ett recept. En Kräftsoppa vi blivit bjudna på. Den är mycket god tycker hela vår familj. Vi gjorde den här hemma i fredags!



Annas Kräftsoppa 4 port
1 morot
1/2 purjolök
1 bit selleri
3-4 dillstjälkar (hackade)
2 msk smör
1 msk tomatpuré
2 dl vitt vin
3 msk hummerfond
5 dl fiskbuljong
2 dl grädde
cayennepeppar, salt och peppar
1 stor burk kräftstjärtar 400g
3 msk hackad dill
Skala och skär grönsakerna i tärningar, fräs tillsammans med dillstjälkarna i en gryta.
Rör i allt utom kryddor, kräftor, dill och grädde.
Låt koka i 15 minuter
Sila och pressa ur grönsakerna.
koka upp med grädde, smaka av med grädde.
Häll sist i kräftstjärtarna och den hackade dillen.
Servera med rostat bröd, eller vitlöksbröd.

Ja som jag skrev hade vi denna i fredagskväll, det blev riktigt fredags mys här med god mat och  Idol på Tv:n.
I lördags hade Oliver match vilket gick fint, två mål gjorda av "Olle", BRA!! På kvällen hyrde vi en film som visade sig lite "snuskig" och barnen eller vi visste inte riktigt hur vi skulle bete oss, ni vet när man skruvar på sig så där obehagligt..... stod 7 år men det skulle nog va betydligt högre gräns på den tyckte jag.

I går var första dagen på ett tag jag var utanför huset, det blev en hälsa på dag. Mysigt men ack ack vad trött man va på kvällen.

I dag har det fixats med lite praktiska saker, ringt samtal och sådant. Nu är Lars & Effi och hämtar Oliver i ishallen. Linnea är hos mormor en sväng men kommer snart hem.
Det står en falukorv i ugnen, så till middag blir det ungsstektfalukorv och potatismos.

Ha nu en trevlig kväll å så avslutar jag med några bilder!


 Just nu är Effis specialare att vända från rygg till mage, hela tiden!!!
 Fina!

 Här äldar vi flitigt, skönt när vinden viner runt husknutarna(å det gör det typ ofta alltid här, ha ha)
 Från i fredags!!



Linnea & Oliver va på fotboll i Lördags å jo visst kom dom hem med varsin halsduk! Själv tittade jag på TV:n blev ju riktigt spännande, ja so annars HATAR fotboll....


Kommentarer
Jessica

Sks bannemig prova soppan idag, ser såååååå gott ut

2011-10-28 @ 15:06:09
URL: http://www.dromstjarnans.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0