Lördag kväll!

Förutom datorn surrande så hörs Fångarna på fortet i bakgrunden, man känner lätt igen Gundes röst.  Själv undviker jag att se det eftersom jag tycker det är mindre bra, att dom inte kan ha nya ider på tv program. Nä då det ska tjatas ut i det oendliga.
Men om man vänder på det och ser det lite från den positiva sidan så är det ju att tv:n fungerar igen. Vilket den faktiskt gjorde i går kväll med. Men innan i kväll gick det ej. Det är verkligen ett lotteri varje gång man ska använda något utav telefon, dator och tv, kanske kanske inte kanske kanske inte.....fungerar det. WOW JACKPOTT när det fungerar.
Jag kan längta efter att sitta i soffan och se på tv, blir ap sur när det inte fungerar men det jag glömmer är att jag ju ändå oftast inte kan se vad jag vill utan det är barnen som bestämmer. Jo så är det när man bara har en tv. Men det kunde ju varit värre, HA vem försöker jag nu lura . Försöker tänka positivt men det är verkligen bara ett spel för gallerian.

Är ni trötta på mitt snack om tv mm, ja då får ni kanske läsa en annan blogg. För detta det tål att stötas och nötas till Telia tar sitt ansvar och LAGAR FELET!!!

Nu när jag ändå är så där negativ kan jag berätta att vår (Lars) dator är på upphällningen. Det har vi vetat ett tag nu, men nu är det nog snart riktigt nära att den hamnar där döda datorer hamnar, var är det föresten?
Man kan ju ge sig F-N på att den lägger av snart så blir det inget mer bloggande mm. Vikan inte längre tömma kameran och få in bilderna på datorn, därav så lite bilder här just nu...

Inan det blev lördag kväll var det ju lördag dag, dagen började med Oliver och Lars på hockey träning. Linnea och jag försökte få oss klara och fixa med lillan och allt. Sen fick det bära obadad som vanligt höll jag på att säga...konstigt mina behov kommer sist...kan berätta att nu i kväll har jag badat så ni kan va lugna jag luktar inte skit.

Jo var va jag nu, jo vi körde och hämta grabbarna i ishallen och därifrån körde vi mot Halmstad där vi skulle fira Lars syster som fyllt år. Så eftermiddagen fylldes med kalas. Tack faster Mia och Krille!

Nu ska jag berätta några saker om mig själv, bara för det dök upp i huvudet.
När jag var liten önskade jag mig en häst över allt, i många många år stod det övers på önskelistan och mamma och pappa fick alltid höra mitt tjat. Dom svarade då, ja när du fyller tio år då ska du få.
Min tio års dag är en av mina lyckligaste dagar, då fick jag den vackraste häst i värden. Han hette Vittsjö Prinsen och var brun och vit och hade ett blått och ett brunt öga. Han var 18 år när jag ffick honom och jag älskade honom över allt i värden.
Han var den snällaste klokaste häst man kan önska och vi hade så underbart tillsammans. Tyvärr varade det bara ett år, han var sjuk och gammal ju så vi fick tyvärr hjälpa honom in i hästhimmlen. Jag trodde jag skulle dö av sorg vilket jag nästan gör bara jag tänker på det. Min vackra vackra Prinsen!!!
Det blev några hästar efter det , Carino, Cilinda, Pontus och Rocky, jag har tusen fina minnen av dom alla!

Jag hade inte bara hästar utan jag har även haft lite andra djur, några hundar, ankor, hönns, fåglar , fiskar , sköldpadda, ödlor, kaniner. Ja det va nog de. Jag tycker det är underbart med djur, dom ger så mycket och känner så väl hur man mår.
Just nu har vi ju fyra underbara vovvar här, dom är så speciella alliop.  Jag skulle aldrig villa leva utan djur. Och den dagen jag kan ska jag ha fler!

Nu vill jag skicka ett JÄTTE GRATTIS till Tuva med Matte som har haft en toppen helg! Men mer om det kommer på hemsidan(myscockrarna) en annan dag! Grattis i alla fall, vi är såååå stolta och glada!

Nä nu ska jag inte trötta ut er med mina tankar. Hoppas ni har en bra lördagskväll!


Kommentarer
B-M

Men du är ju rolig du hur hade det gått för Cacki och Tuva då? Ha det bra och vi kan väl höras imorgon kväll är borta över dan.

Kram

2011-09-03 @ 22:14:33
Linda

Tänk att du 15 år senare skulle få träffa prinsessan från vittsjö :-) som oxå är väldigt klok o snäll asg. Usch aldrig någonsin roligt att mista sina älskade djur, bävar för dagen då vår lilleman inte finns här hos oss :-( Men man får inte gå runt o tänka på det utan ist vara glad för varje dag man har tillsammans!

Nej nu ska inte jag gagga mera utan sova ist.

Gonatt

2011-09-03 @ 22:25:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0