Nu satte jag mig här

Utan att ha bäddat , fixat filtarna i soffan och det andra jag brukar göra. Lill skruttan sover och Lars är på sjukgymnastik, lika bra att passa på...

I går blev det ingen blogg, det var inte för att jag inte ville eller hade tid. Är bara så trött på den här datorn som lägger av mitt i allt eller är super slöööö. Kör ju som jag sagt tidigare med "teliasticka" nu. Undras om vi någonsin får ordning på det här med datorn och tv, men just nu fungerar ju telefonen JIPPI inte dåligt!

Att inte kunna se på tv innan läggdags gör mig så arg, blir så jäkla depig. Jag behöver en liten stund att bara få sitta och glo liksom utan att använda huvudet. Det gör att jag blir avkopplad och sen kan sova.
Vi la oss typ kvart i tio i går kväll eftersom vi inte hade något att göra, fy fan säger jag bara. Jag rullade , snurrade, vände och vred. Lakanet låg som en svettig korv i mitten efter ett tag. Jag var så arg att jag blev ledsen och den deppiga kännslan kom över mig igen. Vilket den gjorde redan när Lars och Oliver kom innanför dörren från träningen.
Oliver frågade då när maten var klar ca en kvart svarade jag då. Då blev han helt tokig. Då small det till och den glada positiva kännslan jag haft innan försvan.
Dåligt värre att husmor/hemmamamman inte kunde tajma in det bättre....Inte helt lätt med en liten loppa som vill ha sitt och allt annat + jag vet ju inte alltid exakt när han den lille hockeygrabben kommer hem. Grrrr vad arg man kan bli.
Tillslut fick vi i alla fall kyckling, potatis , sås ooch pizzasallad. Tur det så ingen han svälta....

I går skulle jag ha tag på ett påslakan till på Maxi, me när jag kom dit ja då gapade det tomt(som i Olivers mage, fniss) och alla påslakanen var slut. Jaha där slutade det roliga, ingen mer systuga här. 

Ibland kan jag bli så ledsen och vundsjuk kan ni tro, ja inte att jag inte unnar andra saker utan jag blir så ledsen för allt jag vill men inte kan. Man ör och läser om att folk åker i väg hit och dit på tex utställningar, Dom äter gott och har det toppen, vilket som sagt jag unnar dom så klart! Men jag vill ju också, men ack nej då sitter man är och glor i väggen efter att barnen lagt sig och man äntligen har det helt lugnt en stund. Å vad jag också vill packa husbilen och dra i väg eller beställa en restresa och dra i väg vår lilla familj, eller ta färjan till Danmark och strosa i Helsingör eller för fan åtminstonde kunna se på tv.

Ni måste bara tycka jag är helt knäpp och ja så kan det nog va, ni tänker väll att hon har väll valt hur hon ska leva sitt liv, å ja till viss del är det ju så.
Men jag vill ju så mycket mer än bara städa, passa barn, handla bla bla bla bla. Å så klart älskar jag mina barn och mitt hem så det är ju inte det men ibland vill man ju liksom ha ut en liten smula mer.

Nä nu ska jag sluta bladdra och se om jag kan få in lite bilder eller om dator fanskapet inte vill....

Nä det ville sig inte i dag hellre.
ja ja ni får ha en skön och bra fredag!



Kommentarer
Linda

Usch vad tråkigt att du känner så. Önskar jag kunde göra något för dig.

S

Vi ses img :-)

Styrkekramar

2011-09-02 @ 18:01:59
Lotta

Hej gumman! Jag förstår dej så väl och då har jag inte ens en litem bebis som ska ha sitt.. kan oxå bli helt galen här.. slitaavsighåretgalen alltså:S Man vill så gärna vara positiv och glad, men ibland, behövs det inte så många ord för att man ska åka ner i hålet igen.. önskar jag kunde säga något eller göra något så du blev glad igen<3 hjälper det om jag stryper alla på telia väldigt långsamt?

Massor med kramar till dej och lillfisen

2011-09-03 @ 13:34:03
URL: http://www.lottaloppan.blogspot.com
Linda

Hej igen!

Tack snälla för priset jag fick idag! Jag vann tio kronor :-) Det får bli turboshopping för dom pengarna haha. Vad tråkigt att vi inte hittade jackan till Effi idag, hoppas den snart dyker upp.

Ha en bra kväll så hörs vi

Kram

2011-09-03 @ 18:54:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0