Önska

God förmiddag, ser ut att bli ännu en blåsig och grå dag!
Sitter nu här vid datorn med en kopp kaffe. Linnea & Oliver är i skolan och Lars och Effi har kört till Grevie för att hälsa på Farmor och Farfar.
Å då passar jag på att skriva lite, är så skönt när man får tid att skriva av sig lite.

Så här söt är Effi i dag!
 Dessa kläderna fik hon av lilla Ulle med fam på sin dopdag!



 Här sitter hon i bilstolen redo att åka!

 

I går när jag låg i badet efter att ha trimmat och badat Ezter så tänkte jag på något.
Det finns vissa saker jag önskar!
Först på listan är att alla kunde vara mer snälla mot varandra, jag är av den kanske töntiga sorten att jag tror snällhet varar längst. Kanske naivt tycker en del.
Jag för min egen del är hellre snäll och tar ett kliv tillbaks än att är dum och ligger på topp. Jag tror man vinner på det i långa loppet. Man ska ju faktiskt kunna leva med sig själv.
Det finns tyvärr många som inte tänker som jag, har stött på det på många olika ställe, skolan, jobb, privat och i hundvärden. Men nu stoppar jag för annars blir jag nog halshuggen....
Man kan ju försöka tänka på hur saker man säger och gör faktiskt påverkar, det kan påverka så mycket mer än man tror just för stunden när man säger eller skriver det. Ibland kan en liten bagatell va det som får droppen att rinna över.
Nä tänk om man kunde hjälpas åt mer och sträva åt samma håll lite mer här i värden!

Så klart finns det mycket annat jag önskar, en sak som är helt egoistisk är en sådan här....
eller varför inte en sådan här snygging, ha haEn liten liten dator  som va bara MIN!!!
Då kunde jag liksom pysslat med mitt när jag ville. Saknar att kunna fixa och blogga när jag vill och drömmen är att kunna ha den i knäet i soffan.....

Det finns en sak till jag önskar , fast det är nästan lika omöjligt som min första önskan (att alla va mer snälla)....
 Ibland när jag är deppig (vilket är typ jätte mycket...) tänker jag efter när jag var riktigt lycklig och alltid kommer samma svar.
Det var när jag hade mina hästar, jag red i skogen, stranden ja överallt. Att höra hovarnas klapprande det är balsam för skälen. En mjuk mule som buffar på en för att få en klapp, mmmmm ljuvligaste kännsla!

Nä nu är det slut med önskningar och tillbaks till värkligheten. Jo föresten en sak till önskar jag, att jag kunde stava....märker hela tiden att det blir knasigt men jag hoppas ni förstår endå!

I går gjorde jag inget kul, städa, fixa med tvätt och lite sådant. I brist på annat bakade jag sådana här...
 La dom flesta i frysen, bra att ha om man får besök.

I går fick Effi prova sitta i "matstolen" det gick bra fast vi måste köpa en dyna. Hon fick äta lite majs och potatispure mmmm mumma det ni!


I dag ska jag och hälsa på Alexandra och hennes bebbe. Lotta och Helle ska med , ja om inte Helle föder barn eller är för trött. Stackars Helle hon väntar och väntar, å det gör jag med. Det är något speciellt och spännande med Helles bebbe. Kanske för att jag tycker så mycket om Helle!

Det blir säkert trevligt att träffas och snacka lite, Lotta har jag ju inte sett sen dopet så det är ju på tiden!! Käraste lilla Lotta som också har en speciell platts i mitt hjärta. Fast jag är lite sur på henne att hon inte bloggar så mycket, ha ha!
Här är några bilder på Effi!
Alltid fingrarna i munnen nu....
Sötaste lilla hjärtat!


Denna bilden får avsluta mitt bladder i dag! Önskar er en bra dag


Kommentarer
Linda

2011-09-14 @ 18:19:41
Linda

Gör ett nytt försök....hoppas ni har haft en riktig bra dag! Så söt Effi är där hon sitter i sin stol herregud vad tiden rusar iväg!

Kramisar

2011-09-14 @ 18:21:28
Anna

Hoppas att du också haft en bra dag idag =) Alltid kul att gå in här och läsa lite :) Håller med Linda, det är galet vad fort det går!! Redan så stor tjej attt hon sitter själv =) Hälsa familjen! Kram

2011-09-14 @ 19:07:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0