Det går undan

Torsdag redan , tiden flyger i väg som värsta påskkärringen på väg till Blåkulla.
Vet inte riktigt vad vi gjort dessa dagar. Barnen har i alla fall varit med kompisar och är nog ganska nöjda med sitt lov så här långt.
Nu är kl snart halv nio på fm , barnen sover ja dom stora alltså. Effi är i hallen och smakar på skor....

Tänkte visa hur jag påskpyntar i detta hus.
 Några små ägg i blomman

 Påskris och två prydnads ägg

 Avklippta tulpaner i en skål

 Denna pryder köksbordet

 Å så ett påskris till!

Ja ni det är kanske inte så fasligt påskigt men det räcker för mig.

nu har vi fått klart en liten grej vi hade på att göra listan, nämligen målat "röret" och planterat penserna. Dålig bild med ni kan nog se.
Nu ska bara bänken bli svart tänkte jag.

Tog en bild en morgon på Effi hjärtat när hon satt och lekte som sällskap har hon fina Jopplin!


 En annan bild på lill snuttan!

I går var mamma och jag i HBG och köpte Slanka soppor, skulle varit det på måndag men som tur va tänkte vi på att det ju är röd dag och stängt.
Men nu har jag så jag klarar mig ett tag till. Vägde mig i morse  , nu är det -17,5 kg. Närmar sig mitt tredje mål som ju är på -20kg.

Nu ska jag strax ta tag i att bädda , damma och städa badrummet. Får väll se vad Effi tycker om det , ibland vill hon ju göra helt andra saker.

Nu får ni ha en fin fin dag!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0