Påsklov!

Måndag morgon på påsklovet, betyder att Linnea och Oliver inte behöver väckas. Skönt för dom att få vara lediga och sova ut.
Lars har kört till jobbet och Effi och jag pysslat lite. Satte henne just nu på golvet med "lekkorgen" se hur länge hon nöjer sig. Kanske jag hinner skriva klart här.



I Lördags kväll var vi bjudna hem till Linda och Magnus. Där skulle vi fira både Magnus och Emils födelsedag. Då grabbarna var på hockey och fick åka med födelsedagskillarna dit sen åkte Linnea, Effi och jag dit själva. Det blev en mysig kväll. Dom bjöd på lax och potatis , sås och grejor. Så mycket gott ut men jag värmde min Slanka kycklingsoppa även denna kväll.
Tog några bilder på tjejerna innan vi skulle åka. Dom va så fina!









Tack för att vi fick komma!

I går söndag var det avslutning på hockeyn. Då skulle killarna möta föräldrarna i en match. Kul att se , vissa pappor gick ju inför det mer än andra.....Lars var inte med då han inte längre vågar och det va ju inget alternativ att jag skulle, fniss. Kan ju inte stå på ett par skrillor. Killarna tog hem segern men oj vad det va jämt!! Sen blev det hamburgare till barnen och pris så klart. Trevligt! Ja så nu är hockey träningen över , fotbollen tar över nu.

För övrigt i går blev det lite vila, städa , handla och det där vanliga ni vet. Barnen hade kompisar här så det va ju kul för dom.



Så här ser det ut när jag tittar ut igenom köksfönstret, har tänkt måla bänken svart och det där "röret" ska bli vitt och fyllt med penserna jag köpte. Hum undra när det blir. Just nu kom det små små snö flingor här. Inte vad jag önskade precis.

Om några timmar kommer min lilla Mamma och hämtar mig och Effi, vi ska på vår Måndagstur. Blir ingen lång runda i dag då jag är snigel trött efter en jäkla orolig natt.... Men en lite sväng är ju mysigt!

Ska be Lars ta in våra Påsksaker också, kan inte tro där är så mycket kul men jag minns jag fick en söt Kyckling/höna av barnen förra året. Så i dag åker nog riset in och fjädrarna i skulle jag tro. Får ju ha lite påskkännsla i detta hus.

Nu önskar jag en bra dag och avslutar med en fin bild Linnea tagit på sig själv som jag hittade här på datorn.







Kommentarer
Mia Hvit

Massor med gula påsksaker. Hahaha.

2012-04-02 @ 08:44:07
gullbritt

Hej svejs .Vilka fina bilder på era töser.Just nu är Linnea med en kompis i stan o tittar runt,Säkert på HM.Åker bussssssss.Glad påsk!

2012-04-03 @ 15:33:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0