Måndag

Herre gud , var tar tiden vägen. Funderade i dag om jag är knäpp , har man inte att göra så skaffar man sig...en 15 månaders Effi och en 9 veckors valp + allt övrigt = MYCKET!!
Puuuu jag kan väll säga att vi har ingen brist på sysselsättning i denna familjen. Undrar hur fasen alla männskor klarar allt. Känner mig just nu överöst med "jobb" . Att det dessutom är min jobbiga jobbe vecka som innebär jobb nu måndag , tisdag natt sen hela helgen....
Jag skulle faktiskt vilja sätta mig ner och böla. Men jag vet det är självvalt, har ju valt allt själv men nu börjar det bli FÖR mycket. Har fått svidande i magen och kommer på mig själv med att inte riktigt andas , kan inte slappna av i kroppen och minnet och huvudet sviker mig. Allt är liksom bara kaos.
Kanske inte borde blogga om detta men jag kan ju inte ljuga och säga att det är en dans på rosor...
 
Hela tiden är det massa måste som ska fixas och donas. Stressar mig som FAN att hela åvanvåningen ser ut som ett bombnerslag. Har försökt få Linnea och Oliver att städa med nix pix. Dom bara sjuter på det. Får nog snart bli en något strängare mamma här hemma.
 
Förra veckan var jobbig , Effi sjuk i hög feber vilket visade sig vara urinvägsinflamation. Stackars hjärtat. Nu börjar hon bli bättre tack och lov.
Sista valpen Kalle åkte i lördags. Blev väldigt tomt men skönt nu när Hildur får vara med dom stora och lära sig hur livet är, fniss. Hon har ju lite lektanter och en lekgubbe att ha kul med.
 
I går var jag ju i Ronneby , ställdes Albin. Det va en trevlig dag men ganska jobbig. Gick upp halv fyra så man va ju allt lite trött när man kom hem....resultatet var inte helt kul Albin blev "5:a" med CK . Nu säger jag inte mer.....la la la la la....så ja nu tror ni väll jag är "dålig förlorare" med ack nej....
 
Nu ska jag ladda och göra mig redo för att köra till jobbet. Hoppas jag hinner andas lite där och att jag inte bryter i hop  och gråter för det är just det jag vill nu. Srika och gråta som ett litet barn.
 
Ha det gott ni som fortfarande läser , om någon läser...
å föresten förlåt för mitt dåliga humör, fniss
 
 
 


Kommentarer
Claudia

Hallå .. Bruden .. Läser din blogg .. Kämpa på .. Kämpa på.. Livet är verkligen inte bara rosen knoppar .. Det ligger många taggar och kvistar i vägen .. Man får ta en dag i taget å se det positiva i allt .. Även om det ibland e svårt .. Stor kram till dig ..

Svar: Tack för komentaren!
Susanna Rehn

2012-08-14 @ 21:39:29
Christina (Flijus kennel)

Har visserligen inte 3 barn att ta hand om, men ett antal (många fler år) som gör att man ibland känner att tiden o orken inte räcker till! Ibland är det bara så och man får trösta sig med att det blir bättre. Ta det lugnt - världen stannar inte för att övervåningen är stökig! Det är ett mycket litet problem, jag lovar! NJUT barn och ny hundvalp - det andra springer ingenstans.

Svar: Tack för din komentar
Susanna Rehn

2012-08-14 @ 22:34:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0