Måndag

Ny vecka, helgen som gått har försvunnigt i väg fort.

Jag är just nu så glad att vi fått snö här, det lyser upp så fint. I morse när vi vaknade var allt vitt av frost. Så vackert men aj aj så kallt -17. Men hellre så här en regn och blåst.

Lars har varit ute med hundarna på åkern, dom älskar att få rasta av sig och busa där. Nu njuter dom av värmen från kakelugnen. Den går varm kan jag säga!

Väntar nu på min lilla Mamma ska komma, vi ska till Helsingborg en sväng, mysigt!!!

Måste ju berätta att Linnea och jag var på bio i går kväll. Helle och Mirre va med. Vi såg den där En dag i Puket (tror jag den heter) , den va helt klart rolig, tyckte vi fyra i alla fall. Så härligt att gå på bio , man glömmer liksom allt och bara njuter!

I helgen har Oliver spelat två hockey matcher, dom vann båda. Vet att jag är partisk men FAN vad duktig han är! När han gjorde första målet i lördags åkte han förbi , Effi, Farfar och mig för att stila. Jäkla vad stolt jag blev, duktiga Oliver!!!!

Linnea fick följa med Lars till Mjölby i lördags, det va upp tidigt. Kl fyra ringde kl, jag gick med upp och gjorde dom obligatoriska ägg och bacon mackorna. När dom sen gav sig av kvart i fem kröp jag ner och små slumrade till lillan vakna lite innan sex....bläää det är för tidigt!!!

Lars och Linnea hade haft det bra men kom hem utan placering på både Jopplin och Albin fast med CK på båda.

I går blev ju föresten lilla Effi 9 månader, tiden bara rusar. Hon är en riktig härlig filur som dom senaste dagarna varit lite gnällig, minst två tänder håller på att spricka fram så jag tror det är dom som spökar.

I går fick hon ju tvunget ut och se på snön. Det va allt lite konstigt tyckte hon.





 Fina Linnea!

Ja i dag hinner nog barnen bara hem innan dom ska ut i sön, det är bra! Frisk lust och lite rörelse är ju aldrig fel.
I kväll blir det "tjej" kväll här då pågarna ska och se Rögle!

Nä nu måste jag klä på mig snart kommer lilla Mor!

Ha en bra dag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0