Njuter!

Ja inte för att jag inte älskar min familj men oj vad jag njuter nu.
I dag har Linnea följt med en kompis hem efter skolan. Lars och Oliver ska på Hockey träning och på vägen dit lämnar dom Effi hos Mormor.
Detta betyder att jag har huset för mig själv förutom 4 hårbollar men dom stör mig inte. Dom har varit ute en bra stund på fm och är nu trötta och sover gott i soffan i värmen av kakelugnen.

Så vad gör man då när man får några timmar så här för sig själv? Jo nr 1 var att blogga, jag vill ju så gärna men med en dator i familjen är det svårt.

Nr 2 är dammsuga!! Dammat och vattnat , städat badrummet har jag redan gjort.

Nr 3 blir att ta ett gott bad!!

Sen blir det nog en lässtund på mitt favorit ställe , nämligen i vårat sovrum i "myshörnan"

 Här är det ljuvligt att sitta med gose fiten på sig och läsa och dricka en kopp kaffe!

Innan Lars och barnenkommer hem ska ljusen tändas och middagen värmas. Blir bara köttsoppa på burk och vitlöksbröd i dag. Smidigt!

Så så ser min eftermiddag ut tänkte jag.

Här kommer några bilder!

 Jag tycker det är coolt att Harriet vill ligga hos Effi när hon leker, då och då får hon sig ett drag i pälsen. Men hon tar det med ro. Min duktiga älskade Harriet!!

 Här har vi Jonna, Lycke , Elvis, Linnea och Effi. Vi hade nämligen trevligt besök i tisdags eftermiddag!


 

Det var så kul att se hur Effi tittade på Elvis. Hon tyckte det va spännande. Elvis stora syster Lycke var så duktig och kramade mer en gärna Effi, det gick oftast bra men ibland blev det ett litet pip i protest!

 Snuttan nu innan dom skulle åka till Mormor!
 Å nu har mössan kommit på!





Detta var allt för i dag, nu ska jag fortsätta att njuta av min eftermiddag!

Det vore väldigt kul om ni som läser orkar/vill/har lust att skriva några rader! Vad gör ni i dag?



Kommentarer
Linda

Oh vad härligt det låter! Själv har jag sovit några timmar o tror banne mig att det e dags att sova några till nu ;) vi kanske kan höras imorgon, ska stanna hemma img oxå

Kram

2012-02-02 @ 15:03:34
Lotta

Goaste ungen i världen!!<3 åh vad skönt med egentid hjärtat, det behöver man ibland! Jag hoppas du har haft en toppendag och njutet ordentligt<3 Love<3 puss och kram på dej

2012-02-02 @ 20:13:22
Heléne & Molly

Skönt att ha huset för sig själv ibland, hoppas du fick njuta ordentligt.

Önskar er en trevlig helg:-))

2012-02-03 @ 15:14:33
URL: http://mollyhelen.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0