Nu ska jag berätta!

Efter mycket funderande och iritation på mig själv och mitt betende kollade jag upp en produkt på nätet. Det heter Slanka . Det är en sorts sopper och shakes som man kan använda om man vill gå ner i vikt. Jag har alltid varit skeptisk till sådant men kände nu att jag ville komma igång fort och bryta mitt betende. Hade ett sug på sött och slarvade alltid med frukost och lunch.

Efter ca 3 veckors peppning av mig själv hade jag byggt upp ett jävlar anama och kännde lite nu eller aldrig.
Så den 22 januari åkte jag till Helsingborg för att handla soppr i den lilla Slanka shopen som finns där. Nu jäklar var det dags. Handlade soppor och shakes till en vecka. Det finns två varma soppor att välja på , kyckling och grönsak. Finns många olika shakes så jag har provat lite av varje. 

Dagen efter alltså den 23 januari började jag, det innebar tre mål om dagen. Blev  kall shakes till frukost, grönsakssoppa till lunch och kycklingsoppa till kvällsmat. Där i mellan minst tre liter vatten +kaffe eller te. 
Dom första 3 dagarna var jobbigast men ändå inte jobbiga jag var ju bara så benhårt inspirerad att NU ska detta gå.
Sökte andra saker att belöna mig med en mat, blev sköna bad med härliga duschcremer, fina blommor mm. Det fungerade!

Nu när jag ätit detta i 5 hela veckor och är inne på min 6:e vecka har jag gått ner 10,7 kg. Är jätte stolt och glad. Har så klart många kg kvar men det är på rätt väg och jag mår mycket bättre!!!

Funderat ett tag om jag skulle blogga om detta eller inte, har själv läst någon blogg om slanka. Det är så inspiererande att läsa om folk som håller på med samma som jag. Så om jag nu delar detta kanske jag kan hälpa någon på traven.

Jag tänker fortsätta så länge jag känner för det. Måste tillägga att man inte kan äta något annat medans man kör med Maxi som jag gör, vilket ju innebär tre påsar slanka per dag och INGET annat mer än vatten , kaffe och te.
Så på mer än fem veckor har jag inte stoppat något annat i denna mun. Jäkligt bra gjort om jag får säga det själv.

Men jag har planerat att äta på lördag kväll, tanken är räkor. Detta har jag planerat ett tag för att ha något att se fram i mot. Men efter Lördag kväll är det samma regler som nu!!

Jag hade satt upp ett första mål som va på 10 kg, det klarade jag i måndags. Hade ett härligt lockbete, vilket va en aldeles egen liten dator. Så nu sitter jag och skriver på min lilla lilla fina dator! Är så glad. För första gången i mitt liv har jag en egen!!!!

Detta har så klart inte varit lätt varje dag , jag lagar ju mat till familjen och utsätts hela tiden för frestelser men nix och nej om jag tänker "fuska". Vissa dagar känner jag mig lite hungrig men då dricker jag mer vatten så går det över.

Det viktigaste för mig har nog varit att jag bestämmt mig till 100%!!

Om ni vill veta mer om Slanka så sök på nätet!!


Ja ni nu vet ni detta! Hoppas ni vill följa min "viktresa" och att någon blir inspirerad, kan jag kan DU!!

Här är läget bra i dag, fast Oliver har varit hemma. Hade ont i huvudet i morse men är nu pigg och tjatar att han VILL på fotbollsträningen i kväll.....
Linnea kom precis hem från skolan, ska strax börja med matteläxan sen är det Gitarr för henne!

I dag jobbade Lars en timma längre, så mellan 7 och tio. Det hade gått bra! När han kom hem passade jag på att vila lite och sen handla. Skulle trimmat Albin i dag men tar det i morgon i stället.

Nu tackar jag för mig för i dag!
Må gott och tack så ♥-ligt för komentarerna! Ni börjar fatta, fniss!



Kommentarer
stin@

Så duktig du varit! Lycka till framöver!!

2012-02-29 @ 15:46:15
Anonym

Du e så duktig min gumma.

2012-02-29 @ 16:05:53
Svärmor

Det var jätte jätte bra gjort Susse.Ja ska ge dej en vit blomma nästa gång vi träffs.

2012-02-29 @ 16:08:50
Svärmor

Grattis till det Susse det var jätte bra gjort.Du ska få en liten blomma nästa gång vi träffs.

2012-02-29 @ 16:13:22
Lotta

10,7 KILO!!!!! Du är sååå duktig, så du fattar det inte, jag beundrar dej sååå!! Skitbra jobbat gumman, du är värd alla belöningar som finns<3 p&k

2012-02-29 @ 16:49:49
URL: http://lottaloppan.wordpress.com
Therese

Grattis å kämpa på,ska bli spännande att få se resultatet,du får lägga upp lite bilder på dig med...när har du tänkt att komma tillbaka till jobbet då?? Kram

2012-02-29 @ 17:07:40
Anonym

Så jätteduktig du har varit!!! Lycka till i fortsättningen med :)

2012-02-29 @ 17:08:51
URL: http://www.cockerblues.se
Stavlisa

Vilken tjej- helt makalöst duktig. Med envishet

kommer man långt.



Många Grattis o Lycka till i fortsättningen.

2012-02-29 @ 17:11:37
gullbritt

Hej svejs! Tänk av du kan .Mycket mycket mycket bra.KRAM

2012-02-29 @ 17:43:55
Heléne & Molly

Bra gjort :-)) Grattis!!!

Lycka till med fortsättningen!

2012-02-29 @ 18:10:52
URL: http://mollyhelen.blogspot.com
Anna

WOW! Du är grym! Jag är galet imponerad! Kämpa på, det är grymt duktigt! Lycka till vidare! Och förresten, kul att du skriver om dig själv med i bloggen :) kul att höra om er alla i familjen :) kör hårt susse!

2012-02-29 @ 21:09:08
Alex ballex

Det är ju heeelt fantastiskt!!! Gud, vad duktigt du har varit - jag är verkligen imponerad! Stora kramar

2012-02-29 @ 22:34:13
Christina

Superduktig!!!!!!! Skulle behövas lite av det här oxå.

2012-03-02 @ 16:29:50
Anso

Grymt bra jobbat! Är själv inne på min nu 5:e dag med Slanka o är så peppad :)

2012-03-06 @ 00:27:33
URL: http://ansoeklund.blogg.se/
Johanna

Otroligt bra jobbat!!



Vet hur jobbigt det är, jag har klarat mig på enbart Pulver i strax över två veckor - så storrr applåd att du klarat dig så länge!

Bra kämparanda!!!!!!



Lycka till med fortsättningen - you can do it!

2012-03-17 @ 11:38:51
URL: http://lifebyjojo.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0