26 Juli!

Vilken huvudvärk jag vaknade med i dag, måste nog ta en liten pilla. Undras om det är för jag sovit som en stock hela natten och vaknade nu kl sju?  Det va välbehövligt att få sova. Har blivit för få få timmar sömn denna veckan.
 
Natten till i går jobbade jag , fy farao vad trött jag va. Inte bra när man inte hinner vila innan man går på och ska jobba natten. Men det gick till slut och jag kom hem vid åtta och kunde krypa ner i min säng. Sov sen till halv ett. Vaknade då av att bevbäraren tutade, grrrrr. Kom med paket och behövde underskrift. Linnea hade sprungit ut och fixat det, hon är duktig!
När jag vaknat ringde jag till mamma för att höra hur hon och Effi hade det, bara bra så klart! Sen sa min lilla mamma att Effi kunde stanna där och till och med sova över. Så jag kunde ha det lite lugnt och sova ut som i dag. Känndes verkligen toppen skönt när man var så seg i kroppen och huvudet som jag var. Tack snälla mamma & pappa för det!
 
Så i går eftermiddag fixade jag med lite allt möjligt här och senare körde Linnea och jag för att handla. Vi köpte baguetter på fiskexpressen som är riktigt goda.
Vid sju tiden på kvällen körde vi till Skäpparkroken , satte oss på den söta lilla stranden och åt och njöt av utsickten och solen. Det va minsan balsam för själen! Så mysigt! Lars och barnen badade men jag bara satt och hade det ljuvligt!!
 
 
När vi körde hemåt tog vi en extra runda runt Magnarp och vejby, det var så mycket folk ute och det luktade grillat över allt kan ni tro. Äntligen sommar!!!!
 
När vi kom hem blev det att packa upp, starta tvättmaskinen , ge valparna och dom stora vovvarna mat. Fick ta en tur med dammsugaren också eftersom vi fått med hem lite sand... Så blev det bad och dusch för oss alla innan vi slog oss ner vid tv:n en stund. Inte så länge eftersom både Lars och jag var ordentligt trötta.
 
Nu när jag är klar med bloggen ska jag fixa undan i köket , bädda , vika tvätt, städa hos valparna och allt det där vanliga ni vet. Har jag tur hinner jag njuta ute i solen en stund också. Linnea och Oliver sover fortfarande och Lars är på jobbet. Effi kommer vi hämta hem i eftermiddag, så hon får sysselsätta mormor en stund till ;) .
 
I kväll är vi bjudna till Halmstad på grillkväll, det är Lars syster med fam som fixar det varje sommar. Ska bli trevligt.
 
I går när jag kom hem från jobb hade Lars flyttat ut valparna till "stora rummet" så nu ligger dom här bredvid mig och sover gott. Mätta och goa! Dom är bara helt för ljuvliga. Kan inte fatta att tiden gått så fort. Får se om det blir för varmt för dom att vara ute i dag också. I går blev det bara en liten stund när jag skulle städa valphagen och senare på sen eftermiddagen när det inte var lika gassande varmt.
 
Nä nu ska jag sätta fart med mina "måsten" så jag får tid att slappa lite sen!
Ha det gott alla glada!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0