3 veckor

Var valparna går , dessa små ljuvliga godingar. Det har blivit mer ljud och vakentid i valplådan. Dom skäller och busar och är söta så ögonen tåras. Skulle ju tagit bilder på dom men det får bli i dag då vi hade en full rulle dag.
 
I går förmiddag kl nio kom Hugo , Klara och Oskar hit, jag skulle passa dom ett par timmar. Effi va ju så klart vaken men Oliver och Linnea fick vi väcka. Det blev full rulle och fullt hus kan man säga. Tack och lov var vädret bra och vi kunde va ute mycket. Här kommer några biler!
 
När barnen åkt hem igen och vi fått lite ordning igen var det tid för Effi att åka till doktorn, hon har ju hostat så nu sen sist hon va förkyld. Det var Lars som körde med henne. Efter mycket övervägande fick hon en slags astma medicin. Inte med kortison utan bara som vidgar. Nu får vi se om det hjälper lill skruttan annars skulle vi komma igen.
När dom va i väg passade jag på att vila, mycket skönt!!!
Efter det blev det en tur för att köra och köpa dammsugare eftersom vår lagt av och vägrade starta. Å dammsugare måste man ju ha....hade velat ha en självgående men det blev det så klart inte. Annars vore det ju väldigt smidigt!!
 
Så i går blev här väldammsugat kan ni tro, två gånger till och med . Skönt! Men på något vis syns det inte nu....
 
Nu i dag har Lars kört till jobb tidigare eftersom han behöver komma hem tidigare. Jag ska till frissan och färga håret. Linnea och min lilla mamma ska också dit. Det ska bli skönt att få dölja dom grå....
Men nu på morgonen/förmiddagen kommer Helle och Erik på kaffe och snack stund. Kanske går vi en runda. Effi oc jag har ju gjort det några mornar nu och jäklar vad gött det är när vädret är fint och det är lugnt och stilla.
 
I eftermiddag är vi nog trötta kan tänkas , kl jäklen ringde ju kvart över fem. Så inte blev det sent i går kväll, nä kl tio kröp vi ner för att nanna. Tyvärr kunde jag ju inte somna då. Men men!
Det är faktiskt skit tråkigt att inte kunna känna att man har semester, hoppas någon sommar blir bättre.
 
Nu vaknar Lillan och jag måste sluta. Ha en goa och bra dag!
 


Kommentarer
Anonym

Hej där! Vi som har valpar har ingen semester!!! Har nu haft 1,5 vecka semester och 2 dagar UTAN besök - och då var jag inte hemma ;))))) Får väl trösta sig med att det varit ännu tuffare om man jobbat också. Hade varit roligt att ses någongång. Har visserligen aldrig haft barn (men nu bonusbarnbarn)och ett antal valpkullar. Jag är ju mer i mormorsåldern!!
Ha det gott!

Svar: Hej! Nä det är nog så.. Men det är ju härligt också med full rulle! Det vore jätte kul att ses. Ni kan väll komma till oss en gång . Det hade vi tyckt va toppen. Jätte kul när du skriver komentarer , det tackar jag för! Hälsa o ha en go semester så får du prata med mannen o han har lust att följa med! Kram
Susanna Rehn

2012-07-04 @ 20:53:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0