Vilken helg

Då är det måndag morgon och ute är det blå himel. Undras om det kan hålla i sig. Hoppas hoppas!
Helgen som gått har varit super!
I fredags åkte ju Effi till mormor och morfar där Linnea varit sen förra måndagen och Oliver sen i torsdags. Så det blev fullt hus hos mormor och morfar kan man säga.
 
Det blev en lugn eftermiddag här , jag städade lite och pyssla. När det närmade sig kvällen åkte Lars och jag till Torekov där vi åt gott. En räklåda och en annan talrik full med godheter på. Väldigt gott och mysigt!
 
När vi kom hem tittade vi på en Arne Dahl film och åt kex och ost. Vi hade det så lugnt och mysigt!
På lördagen sov jag till nio, stackars Lars gick upp vid sju då hundarna ville ut. Sen blev det trädgårdspyssel, trimmning av Albin , valpmys , valpspekulant besök mm. En riktigt mysig dag!
 
Barnen stannade en natt till och jag fixade hundvakt till söndagen. Käraste Linda och Magnus va här i går söndag och passade hundarna så jag kunde följa med Lars till Borås. Det va så roligt att jag kunde följa med! Tusen tack Linda och Magnus!!!!!! Det va till och med dammsugat när vi kom hem, så gulligt!!!
 
Dagen i Borås var bra förutom att det öste ner när Albin var inne i ringen....men han brydde sig inte om det tack och lov. Han vann öppenklassen med CK och blev sen igentligen oplacerad  bästa hane men fick reserv certet. 3:e utställningen på raken han står bakom certet, nära nära!!
Vi hade det mysigt trotts regnet och efter ett tag slutade det tack och lov! Hemmresan va trevlig då vi hade sällskap i bilen, det blev stop på laxbutiken där vi åt otroligt gott kan jag säga. Tack snälla för det!
 
Man kan väll säga att denna helg inte varit den nyttigaste...men jag har semester och vi har varit själv och haft det super bra. Så lite får man unna sig, fast i dag är det andra bullar eller nä inte bullar utan Slanka!!
 
Tänk att en helg kan va så perfekt, go mat , ensamtid , promenad kl halv elva på kvällen i värme och vindstilla, en cider i trädgården efter det med levande ljus ute.  Mm mm mm. Tack mamma och pappa som passade alla barnen!
 
I går när vi kom hem från Borås hämtade Lars hem barnen , ja 2 av 3 i alla fall. Linnea skulle stanna. Saknar ju mitt hjärta men hon kommer hem i dag i alla fall. Ska bli skönt!
 
Men Effi och Oliver kom hem i alla fall. Det va skönt att krama dom lite innan det va pyamas dags för en mycket trött lill loppa. Det första jag såg när dom kom hem var att Effi blivit så fin om naglarna....
 
När Effi somnat blev det mys i soffan, hämtade valpen Hildur lite och gosade med. Harriet ville också matte gosa!
När kl sen var tio kröp jag ner i sängen och viftade med trötta tår och läste en stund. Sen somnade jag gott!! Glad och nöjd och tänkte på helgen!
Nu har Lars kört till jobb, Effi sover faktiskt fortfarande. Skönt för henne. Ja Oliver också men han brukar ju kunna ta sig en sovmorgon!
 
Nu på förmiddagen blir det Effi bus/mys. Starta lite tvätt , städa lite och det där vanliga. Valpmys så klart. När sen Lars kommer hem kommer mamma och lämnar Linnea och hämtar mig, då bär det av till HBG för att köpa Slanka! Ska bli mysigt det också! När jag sen kommer hem ska jag gosa med Linnea som nu varit borta en hel vecka!!!
 
Tack alla ni som gjort vår helg så toppen bra på alla sätt och vis, barnvakt, hundvakt , besök , medresenär , trevliga ord runt ringen mm. Tack alla! Just nu är jag varm i hjärtat av Kärlek till er alla!
Önskar er en fin fin dag!!


Kommentarer
Anna Låhdö

Vilken härlig helg, precis vad varje småbarnsförälder behöver:-)

Svar: Ja du visst älskar man sina barn över allt men paus mår man bra av!! Önskar er en bra dag!!
Susanna Rehn

2012-07-02 @ 08:03:50
Medresenären

Tack själv för all hjälp och trivsam samvaro. Det kan vi nog göra om igen eller hur?????

Svar: Det va så lite , verkligen vi som ska tacka!! Jo det gör vi om!! Helt klart! Ha en bra dag!
Susanna Rehn

2012-07-02 @ 08:33:46
Linda

Härligt härligt! Glad för er skull :) Ha en toppendag!
Kramkram

Svar: Det var mycket tack vare er vi fick en toppen helg , tack! Kram
Susanna Rehn

2012-07-02 @ 09:29:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0