Båstad

I går blev det en trevlig runda till Båstad och Mellbystrand. Det va lilla Mamma och jag som åkte i väg. Det är mysigt att komma i väg bara hon och jag. Va i min favorit affär Rabalder, fick med mig hem en klänning, läggins och en kofta. Riktigt fint, hade kunnat tänka mycket mer...jösses vad fina kläder. Passar min smak , klassiskt på något vis. Inga kläder man tröttnar på i första taget.
Tyvärr regnade det ju även där men det gick bra ändå. Fast Båstad ska man ju hellst göra i sol!
 
På förmiddagen i går var det Effi lek/mys. Dammsugning, vika tvätt, tvätta någon maskin mm mm. Det där tråkiga som man måste göra. Men eftersom jag hade eftermiddagen att se fram i mot gick det ganska lätt.
 
Linnea följde med mormor hem efter vi varit i väg, hon skulle sova över. Det är skönt för henne att få bli ompysslad och vara själv lite utan Oliver och Effi. Oliver fick hit sin kompis Hugo, han har sovit över här. Dom satt mest vid datorn i går och spela. Men det är ju inte konstigt när regnet öser ner.
 
Nu har Lars kört till jobbet, Effi rullar runt på golvet och är just nu i hallen och tuggar på ett skosnöre....här är vi inte rädda för bakterier och smutts inte, fniss. Nä bor man här blir man härdad av både det ena och andra, tänk bara med hundhår...
Harriet ligger hos valparna så dom får lite frukost i sig. Tänk att dom är två veckor i dag . Dom växer stadigt varje dag kan jag säga. Det är skönt det!
 
Nu på förmiddagen ska min goda vän Claudia med sin flicka Troja komma hit. Det blir toppen. Ett tag sen vi sågs nu. Ska bli kul att se vad Effi tycker om att ha kompis här hos sig!
 
Just nu regnar det faktiskt inte här men blåser halv storm. Inte bättre det. Vi får väll se hur det här vädret blir senare i dag, för kallt med öppna dörrar i alla fall.
Nä nu ska jag ta Effi och dansa soldansen lite(ja visst det hade ni vell velat se eller?) så kanske kanske vi får se den någon gång denna veckan....
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0