I väntans tider

Ja  ni här går man i väntans tider. Måtte det snart bli riktig vår. Vill sätta igång med lite saker vi planerar göra i trädgården. Ska måla lite saker , göra en ny rabatt och lite annat pyssel. Å längtar efter att få fint ute och att kunna sitta ute och njuta.

I dag har det varit ganska jobbigt tycker jag . Dom stora barnen och jag har inte riktigt kommit överens om man säger så......

När Lars kom hem från jobbet åkte jag i väg en sväng med lilla Mamma. Vi skulle köpa lite penser. Så nu har jag en låda som står och väntar. Eftersom det typ blåser nästan storm här får planteringen vänta. Fy fasen i detta vädret vill man inte va ute mer än nödvändigt.
Köpte några penser på Ica för någon dag sen, men dom hamnade inne.



 

Måste visa en bild på lilla Effi, hon är så jäkla ljuvlig. Tyvärr blev bilden suddig.
 ♥





 Här kollar Albin in vad Effi gör!
Det är så ljuvligt att se hur glada hundarna är för Effi och hon för dom. Hon är lite taskig också för när hon är i gåstolen och ser en vovve stå och dricka då jäklar tar hon fart för att köra på dom.  Å så bara skrattar hon....tack och lov har dom lärt sig och är snabba att smita för att inte bli påkörda.
På morgonen är det stort pusskalas , då ska Effi tvättas. Oftast är det Harriet som sköter den stora morgon tvätten...och undertiden drar Effi henne i öronen. Men det gör inget tycker Harriet, hon är bara så genom tokigt snäll!!

Nu i kväll har jag pratat med min kära vän. Det är alltis lika kul. I dag va det så synd om henne då hon är sjuk. Hoppas hon snart kryar på sig!! ♥ Och nu kan hon även sova lugnt när gåtan om var Effi ska vara när jag jobbar är löst, fniss!! Kram Kram till dig(du vet vem du är;) )

Nu börjar snart Sveriges mästerkock, det tycker jag är kul, hejar på Sigrid och hoppas så att hon vinner!! Just nu tittar killarna på någon hockey på tv.

Önskar er som läser en trevlig kväll!





Kommentarer
My

Det kan bli så ibland. Mamma och jag har inte alltid kommit överens så bra. Men ju äldre man blir desto mer inser man att mamma hade rätt vid den tidpunkten det är bara tråkigt att det ibland bli försent att inse det. Men du är en jätte fin mamma ändå! :) förresten duktigt av dig att du gått ner så mycket! Vi ses på lördagen om ni ska till Magnus och Linda.

2012-03-28 @ 20:32:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0