NU

Nu ska jag försöka få till några rader. Himmel vad tiden rusat i väg och det va längesedan jag bloggade ordentligt.
Måste börja bloggen med att visa detta ljuvliga kort på en ljuvlig 10 månaders tjej!



Man kan inte annat än bli glad när man ser henne!

I går fyllde min bästaste Lars år. Det blev lite kalas på kvällen , 20 personer rättare sagt. Vi hade gjort det ganska lätt för oss och bjöd på potatis och köttfärssoppa. Till det blev det Ciabatabröd som mamma bakat. Såg väldigt gott ut.


Vi skippade tårtan och det blev Morotskakemuffins i stället(mamma bakat...)
Trotts att vi bara skulle göra soppan drar det en del jobb med sig, fönster som ska putsas, städas och grejas men det var det värt eftersom det blev en lyckad kväll och Lars var nöjd och glad fast han inte tycker om att fylla år.
Han fick många fina presenter.
Av barnen och mig fick han en tripp med husbilen i April då vi åker till Sätila för att ställa ut i två dagar. Har bokat camping och anmält hundar. Fixat Effi vakt och hundvakter till dom två vovvarna som inte ska följa med. Det ska bli sååååå mysigt och det tyckte Lars också, kul när det blir bra!!!

Tack alla som kom i går, det va mysigt! Tack mamma för hjälpen och tack Farmor och Farfar för den fina blomman jag fick!!

I går morse ställde jag mig på vågen 13,4kg är det som försvunnigt nu. Gött! Det är så skönt och inte lider jag alls, är inte frestad av något utan äter mina Slanka soppor och är nöjd!!

Vad vi pysslat med mer här vet jag knappt, det vanliga kan man väll säga. Men vi har fått njuta av riktigt vårväder. Så i förrgår planterade jag några penser. Det är så härligt.




 En bild på Harriet när hon njuter i solen igår!

Måste visa några bilder på lilla Effi från i går, hon börjar kunna ta sig runt lite nu.










Nu har Lars kört till jobbet, synd om han då han blivit jätte förkyld. Linnea och Oliver äter frukost och ska göra sig klara för att åka till skolan. Själv ska jag plocka av diskmaskinen, diska välle flasor, mysa med Effi så klart och bädda å lite sådant. När Lars kommer hem hoppas jag vi får sova lite  middag här i huset ;) skönt!

Önskar en bra dag och jag blir inte ledsen när ni komenterar...





Kommentarer
Christina

Den där lilltjejen verkar farlig - ta sig runt lite - det verkar bli uppåt väggarna ;)))

2012-03-15 @ 20:17:47
Linda

Ooooh hon är bara sååååå söt! Du det där brödet ser supergott ut! Synd att man missade kalaset igår :(

Ha det så bra!

Kramkram

2012-03-15 @ 22:14:56
gullbritt

Hej svejs! Sol lyser på oss idag och den lilla Effi är ett solsken.Ha de så gott gott.Kram

2012-03-16 @ 14:35:23
Johanna

13,4kg är FANTASTISKT!



Kämpa kämpa kämpa!!

2012-03-17 @ 11:39:43
URL: http://lifebyjojo.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0