Skulle vilja

Just nu skulle jag villja se på Rögle-Malmö men Linnea ser Top Model, ett progran hon älskar. Så då är det bara att lägga sina egna önskemål åt sidan. Men va fan man börjar ju bli van. Ibland känns det som det jag vill eller behöver kommer i sista hand. Men det är väll det som är att vara Mamma eller människa helt enkelt.

Just nu känner jag mig nere. Fasen ser bara hur skitigt det är överallt när solen tränger in genom dom skitiga fönsterna. Finns så mycket plock och pysslel jag velat få ordning på men jag hinner aldrig i fatt. Effi är den ljuvligaste lilla loppan i värden men oj med tid hon tar. Snart 10 månader och vill ha full uppmärksamhet.

I dag var ju Lars och jobba precis som han nu gör varje dag. När han kom hem var det il fart till BVC för att hinna i tid. När det va klart va det in om affären sen hem och vila middag.

Efter det körde Lars & Oliver till ishallen. Hockey träning...fast Oliver skulle inte träna då han har ont i ryggen. Detta oroar mig, han missar ju inte en träning i förstataget....
Efter träningen kom dom ju inte hem efter som dom så klart skulle se matchen på platts i kväll.  Är tydligen hemma match i morgon också, undras om dom ska dit.

Själv har jag tagit hand om töserna , dammsugat , dammat lite, plockat mm mm.
Just nu längtar jag efter ett bad , får se om jag orkar sen i kväll när Lars kommit hem.

I morgon ska jag va barnvakt till Oskar på förmiddagen, hoppas innerligen det går bra....sen ska jag till jobbet och fixa lite papper. Efter det till tandhyginisten(fan hur stavas det).

Bla bla bla full rulle hela tiden. Har även lovat Ezter att hon ska bli trimmad denna vecka...

Nä jag känner mig så förbaskat innstängd. Jag vill också följa med mina vänner på babtcafe och liknande. Nä en jävla städkärring är vad man är. Å snart är mammaledigheten slut. Det var det liksom!!

Förlåt att jag klagar men i dag känns det inget vidare att vara jag.

Å inte kan man tröst äta hellre utan bara äta sina sopper och hälla i sig vatten och kaffe. Detta har jag ju valt själv men just nu vore det fint med 5 kg godis. Ha ha nädå jag är facktiskt inte alls sugen men tycker lite synd om mig i dag.

Nu ska jag sluta bladdra om hur jag känner, gnällfis är jag nu. Vet att andra har mycket jobbigare saker att brottas med!



Kommentarer
Anki o Wilma

Inte klagar du heller,du talar ju bara om hur du känner och tycker. Man måste ventilera, för att nå bättre.

2012-03-06 @ 20:51:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0