Kanske

Nja kanske inte maten kommer vara klar när Lars o pågarna kommer hem från hockeyn. Pågarna är Oliver o hans kompis Emil som ska sova över här i natt. Har nu satt i gång ugnen men vågade inte sätta in maten redan, hade tänkt försöka ha Effi vaken lite längre men nu gick det inte mer. Snuttan va så trött att hon somnade här i mitt knä på en minut. Hum hur gör jag nu? Lasangen skulle in halv åtta för att ba färdig i tid, frågan är nu om det kommer gå att lägga lillan i sängen i kväll. Har ju inte gått nu när hon varit dålig. Har 6 vovvar här bredvid mig i soffan men jag tror ingen av dom kan hjälpa mig att sätta in i ugnen... 🐶 det får nog bli nästa sak att träna på. Kanske ska träna en på det en på att hämta kaffe till mig o någon kunde kanske duka? Nja vi får väll se. Grabbarna får väll nöja sig med mat när det går. Själv åt jag lite innan då jag tyckte det blev stressigt att vänta. För när dom kommer hem måste jag ta fram kläder , göra mig klar för att köra till jobb vilket jag gör vid nio. Nu fantiserar jag mig bort till nästa fredag då hundarna är trimmade o fina, barnen lämnade till höger o vänster mm och Lars o jag kommit i väg på vår lilla tripp. Å ska bli så mysigt och skönt. Men nu först en jobbe helg och en lååång vecka full med saker att fixa och göra. Önskade jag kunde klona mig, en som bada hundar, en som skötte hemmet, en som tog hand om Effi en som va med dom stora barnen och gav dom den tid dom behövde och en som va på jobb och kanske en som va social. Ja nu ser jag skulle verkligen behöva dela på mig. Nä nu närmar sig kl halv åtta.. hur fasen ska jag få in middagen i ugnen...???



Kommentarer
Anonym

A ja...jag kanske kan göra något.

2012-10-19 @ 21:21:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0