Torsdag och feber

Stackars lillan(Effi) hon hade i går 39,9 graders feber och nu i morse 40,7. Hon skakade och va slö. Fy farao vad obehagligt. Efter att ha trattat i hene Alvedon är hon nu mycket piggare och inte lika varm. Får se hur det blir när medicinen går ur kroppen. Mitt lilla hjärta kunde väll få vara frisk. Nu har näsan också börjat rinna så det är väll en förkylning vi har att vänta. Oliver är också skruttig men inte lika mycket. Själv har jag börjat snora lite men vägrar bli dålig. Stackars Lars har suttit i soffan med Effi hela natten för det har inte gått att lägga henne i sängen. Så här har vi nu en trött familj. Jag ska ju inte klaga men jag har också sovit oroligt. Känner mig nästan lite illamående av trötthet just nu. Hoppas både Lars och jag kan vila lite i eftermiddag, annars blir det nog för tufft. Så här planerar vi inte in något , bara att ta hand om Effi och få vardagen och hemmet att fungera. I går blev vovvarna glada kan ni tro, dom fick dela på lite rester...
Dom är inte som vackrast i pälsarna just nu men nästa vecka , ja då blir det trimmnin kan ni tro. Har en hel del att göra men det ska bli roligt att få dom fina. Nu vaknade Oliver, får väll se vad han vill ha till frukost. Linnea har ju redan åkt med skolbussen till skolan, tur hon är frisk i alla fall. Ha en bra dag!


Kommentarer
Anki Holmgren

Krya på er.
Jag har fått för mig att det är våran trista regn sommar som gör att så många är förkylda.
Man behöver ju sol och värme för att orka med mörka hösten och vintern.
så ännu en gång KRYA PÅ ER.
Många blööta pussar från Wilma och kramar från Matte Anki

2012-10-18 @ 08:35:18
Lotta

Åh nej!!! När ska lilla skruttan få slippa dessa förbannade förkylningar.. Det var ju inte längesen hon var sjuk sist:-( hoppas hoppas ni får lite vila, för man orkar inte hur länge som helst❤ krya på er, ni som är sjuka och jag håller tummarna att du slipper denna rundan❤P&K

2012-10-18 @ 15:58:11
URL: http://www.lottaloppan.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0