Granen står så....

.... Grön och grann i stugan...
Jo då det blev gran köp i dag och det är inne klädd och klar och sprider ett kyligt ljus i vårt hus. 

Vi var i väg i fm och fixade lite saker handlade lite och så . Sen klädde vi granen och det tyckte Effi va kul. 
Lars och Effi körde sen för att lämna några saker hos mormor och morfar , jag följde inre ned eftersom jag är lite snorig och vill inte utsätta min lilla mor. 
Jag tig filten och la mig på sängen , skulle bara blunda lite.... Jo då två timmar blev det. Väldigt skönt. 
När jag vakna var det hög tid att baka tyckte Effi. 
Så fram med deg( köpt) och sen blev det baka av i hela köket. Linnea känner sig skruttig och orkade inte vara med. 

Effi smakade en hel del deg vilket resulterade i full blöja... Å väldigt lite midda i magen . 
Nu är vissa av oss ny badade och duschade och Kars nattar Effi. 
Själv satte jag mig i soffan med en stor go kopp kaffe. 
Senare blir det lite glögg och pepparkakor , det gäller ju att mysa och njuta denna tid. 

Vad som händer i morgon vet jag knappt, vet att vi får försöka stöda köket och ta en runda i tvättstuga och badrum. 
Får väll se om vi gör något jul godis eller om vi väntar till lördag. 

Nu sitter jag här och funderar på hur min lilla favorit flicka Nypon har det, säkert bra då matte inte varit och lämnat tillbaka henne ännu😊
Matte har kanske inte tid att läsa min blogg nu när hon har bebis i huset 😉

Jaha vad har ni gjort i dag? 
Tack o hej från mig ❤


Kommentarer
F-N matte

Har nog tid att läsa bloggen men har inte tagit mej tid att svara. Förvånansvärt lugnt här,många timmars
sömn o däremellan får mattfransarna sej en omgång.
Granen klädd. Ett krassligt barnbarn sover här för att inte gå till skolan imorgon. Vi kan ju höras per
telefon.
kram

Svar: Jag ringer i morgon! Jaså krassligt barnbarn är ju inte kul, hoppas han/ hon kryst på sig fort.
Hoppas ni får sova gott!
Hörs av i morgon ! Å du mattfransar är hon ju inte van vid här, får ju inte ha mattor för Lars....
Susanna Rehn

2013-12-18 @ 22:24:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0