Äntligen

Vaknade halv sex av en fluga som surrade i huvudet... grrr inte kul. Men så skönt att märka att det är vindstilla ute. När jag släppte ut hundarna var det helt tyst och vindstilla och man kände att det kommer bli en solig dag!!
Härligt!!
Nu har vovvarna ätit , kaffet runnit ner så jag ska pausa här och hämta en kopp....
 
Så där jag, kaffet står nu bredvid mig!
 
Lars och Effi sover fortfarande , men risken är stor att dom kommer när som. Hon brukar ju vakna tidigt pluttan. Själv hade jag så svårt att somna i går, tror hon var närmare ett och vi la oss strax innan halv elva. Ingen höjdare att ligga och snurra så länge.
 
I dag får jag väll vika tvätt och lägga den på sin platts , tömma diskmaskinen, plocka bort vissna blommor ute och vattna. Det torkar som fasen.
Sen ska jag nog städa vår stök hylla , slänga tidningar och rensa upp. En sväng med dammtrasan och dammsugaren blir det så klart också.
Sen får jag se om jag stoppar Hildur i ett bad. Beror på vad jag hinner med. Lars och Oliver får väll packa när Oliver kommer hem från sin sova över kompis.
 
Jag kan även lätt gissa att poolen får fyllas på med lite varmvatten för vår lilla loppa Effi vill nog bada. Hon far upp och ner och vattnar och donar. Vatten är en av favoriterna. Precis som dom flesta barn.
 
Vid 18 tiden är det tid för hembygdsparken, blir någon slags grill buffé och sen uppträder Jill. Hoppas det blir mysigt. Vi får väll se.
Effi gillar ju hembygdsparken , där hon kan gunga och se på djuren.
 
Min gamla klass ska ha klassträff i kväll, så synd jag inte kan vara med. Sen har Lars syster sin årliga grillfest i kväll, den missar vi också. Typiskt att tre saker händer samma dag när det ytterst sällan händer något annars. Men jag valde Jill,  är många år sedan jag såg henne live nu.
 
Nu vaknade Lars , också av flugan....
 
Hoppas ni alla får en fin dag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0