2 Mars

2 Mars och nu när jag släppte ut hundarna för andra gången denna morgon är det ljust och fåglarna sjöng så fint. En liten vårkännsla fick jag trotts att marken är täckt av frost. Ett lite hopp och tro att något väldigt fint är på gång. Dom vita små favorit blommorna sticker upp så tappert genom granriset vi lagt ut i rabbaterna. Jo då det kommer nog bli vår i år igen, det fula bruna gräset kommer bli grönt. Dom nervissnade blommorna kommer få liv. Å jag längtar , längtar efter färger och värme, solens strålar som kittlar på näsan. Å låt det gå fort för jag tror vi behöver det nu.
 
Nu är det längesedan jag skrev här, lusten försvann på två minuter...inte av någon orsak jag vill skriva om här. Men i dag sög det till i magen och lite lite av lusten kom tillbaks. Så jag gör ett försök. Några små rader kan nog vara skönt att få ur mig.
 
I går var det fredag, faktiskt en bra fredag. Det är ju inte min favorit dag annars. I går var Effi och jag och hälsade på Fannys matte, det blev kaffe och prat. Jätte trevligt!! Lars kom och hämtade oss efter några timmar då han och Oliver varit hos tandläkaren.
Då körde vi hem och lilla Effi fick vila middag och Harriet komma ut på promenad. Sen packade jag ner kläder , blöjer mm. Effi skulle nämligen till Mormor och Morfar och sova där till på söndag.
Så när grabbarna körde på hockey träning blev det bara Linnea och jag hemma. Vi tittade på en film och myste. Sen tog Linnea ett härligt bad, jag tände ljus, gick på runda med Harriet och sen fixade jag middagen. Inget lyxit men god köttfärsås och spagetti.
Så när Lars och Oliver kom hem åt vi och sen blev det en lugn och skön kväll. En liten stund satt vi samlade i soffan alla och det var så mysigt. Oftast sitter ju någon vid datorn eller är på sitt rum men just i går kväll var vi tillsammans alla en stund. Det älskar jag!
 
Fast Lilla Effi var ju förståss inte med utan härgade ju hos M&M.
 
Trotts att vi hade kunnat sova ut i dag gick jag upp kl sex, hundarna ville ju ut och Albin höll ju på att svälta ihjäl...stackars honom.... han är galet stollig innan han får mat . Men nu efter att ha varit ute och fått mat ligger dom alla och sover igen. Harriet har bara varit ute i koppel på gräset. Ska ta hennes första promenad när jag är klar här. 5 st ska hon ha, 20 minuter åt gången. Hon repar sig fint efter operationen vilket värmer mitt hjärta. På tisdag är det 4 veckor sedan. Då ska vi tillbaks och träffa sjukgymnasten en sväng. Hon är tapper min Harriet och jag försöker göra allt i min makt att få henne bra!!
 
I dag är det ju då lördag. En dag som jag vet att vi bland annat ska bada och fixar vovvar på. Ska på utställning i Moheda i morgon. Ska bli trevligt att komma i väg lite. Blir Albin och Hildur som ska ställas. Hildur går fortfarande i valpklass vilket jag tycker är skönt. Vi kan liksom bara ta det med ro, ha kul och träna. Toppen! Harriet kommer nog bli super ledsen när inte hon ska följa med....men hon kommer ha det bra här hemma med sin hundvakt. Å så har hon ju Tant Tindra och Jopplin hemma hos sig.
 
Ska försöka städa lite i dag också, å vila middag. Det tycker jag är toppen skönt. Så det ska jag göra. Kanske läsa några rader i min bok och bara njuta av lugnet i huset. Klart man saknar Effis upptåg och skratt men det är ändå skönt att få en paus lite tid att vara med dom stora barnen som annars ofta tar ett steg bak för sin busiga lilla syster Effi <3 . Dom är duktiga Linnea och Oliver och jag älskar att se dom busa , gosa och vara med lillasyster.
 
Känner mig ganska ljus i sinnet i dag trotts all otur vi haft sista tiden, operation, utgifter , bilen som gick sönder i går....å är på lagning(tack o lov att vi får låna pappas) datorn som är delvis sönder å jag inte kan uppdatera hemsidan.... pannan som gick sönder(men gick att laga) , kaffekokaren som la av mm mm mm. Nu hoppas jag det inte händer mer här utan att oturen vänt!!!
 
Nä nu ska jag se fram i mot en bra dag, hundar som ska bli rena och en mysig dag i morgon runt ringen. Det blir nog en bra helg denna!!!!
 
Då får vi se om detta händer igen eller om det bara var en konstig grej jag gjorde i dag. Så vad säger ni? Ska jag locka fram min skrivar lust igen?
 
<3
 


Kommentarer
Anki Holmgren

Vad glad jag blir att du börjat bloggat, har saknat den såå. :)

Svar: Å tack, vad roligt! Kram
Susanna Rehn

2013-03-02 @ 07:38:01
stin@

Klart du ska fortsätta blogga! Lycka till på utställningen!!

2013-03-02 @ 08:25:58
Anna

Åh vad roligt att du skrivit!! :) skönt att höra att det är bra med er, jag hoppas verkligen oturen vänder! Ha en toppenhelg nu och bara myyys :) Kram på dig <3

2013-03-02 @ 10:01:52
Christina (Flijus kennel)

Klart du ska fortsätta blogga! Kan du sen ge mig lust att starta igen så..... Har helt tappat inspirationen. Lycka till på utställningen! Själva ska vi ha besök av Elsa idag (en av Pinglans 10 månader gamla valpar). Kul!

2013-03-02 @ 10:04:19
Lilian

VÄLKOMMEN tillbaka! Så skönt att se Dig aktiv på Din sida igen och Du ge bara f-n i folk med för små skor. Kramiz<3

2013-03-02 @ 15:53:53
Stavlisa

Klart att du ska blogga igen. Var så himla tradigt
att läsa om 1 vecka kvar till jul.

2013-03-03 @ 17:09:39
Boel

Roligt att du skriver igen!
Oj vad Effi har vuxit.

2013-03-04 @ 13:49:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0