Ledig

Så där ja, veckans arbete klart. Nu är jag ledig tills på Måndag. Har sovit till två i dag vilket var skönt! När jag kom upp var hundar och Lars och Effi ute i vårvädret. Underbart och ljummet i luften. Effi bara älskar att va ute och protesterade högljutt när hon skulle in, kasta sig i soffan med overall och skor på å hon vrålade och tårarna sprutade. Men när Lars sen sa att hon skulle få följa med på hockey träningen blev hon glad och gick med på att ta av ytterkläderna och till och med byxorna så hon kunde få en torr blöja. Hon älskar ishallen och hon gillar skarpt sin lilla hockey klubba.... hum vad ska det bli av henne mon tro, Själv ska jag försöka få henne att bli veterinär och handler. Hon gillar ju att pyssla med vovvarna så vi får väll se. När grabbarna grus och Effi åkt i väg städade jag. Damma, städa toa, dammsuga och torkade golvet. Gjort klart middagen, blir soppa i dag från Linas matkasse. Ser god ut! Sen fick vovvarna mat och promenad. Jag bara njuter av att se Hildur när vi är ute, jäklars i havet vilket steg den damen har... hon är WOW i mina ögon. Njuter även av att se att Harriet nästan inte visar något på sitt opererade ben!! Mitt hjärta!! Vi var ju hos sjukgymnasten i går, vi hade gjort vår läxa väl och hon har snart samma muskelmassa i sitt opererade ben som det andra. Vi fick två nya övningar att träna på. Här är det mycket tid som går åt till rehabilitera men som jag sagt förr gör jag ju allt jag kan för att det ska bli bra. Nu på kvälls rundan hade jag sällskap av Linnea, mysigt när hon går med. Just nu sitter hon vid datorn och kollar. När hocky folket kommer hem ska vi äta, ska bli gott minsann. Sen får väll lill loppan i säng. Skälv kommer jag nog inte resa mig många gånger från soffan. + att det nog blir sängen ganska tidigt skulle jag tro. Jag är riktigt tråkig men fasen jag orkar inte va uppe så länge. Ska försöka se Mia på Grötö om jag kan annars får jag väll se det en annan dag. I dag på posten kom PM till utställningen i Malmö, ska bli roligt!! Det är ju liksom bland det roligaste jag vet!! Nähä nu önskar jag er alla en skön och bra Onsdagskväll ❤



Kommentarer
Britt-Marie Staaf

Skulle man kunna få receptet på soppan ser jättegod ut. Kram!

2013-03-06 @ 23:44:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0