1 Maj

Så var det Maj månad. En månad med full rulle. Det är några födelsedagar som ska planeras fixas och firas. Och några utställningar. Det blir nog toppen även om det medför massor med jobb och en extra lön hade suttit fint.... vet inte riktigt hur det ska gå i hop.
I dag har Oliver o Linnea åkt till mormor och morfar, dom hade tråkigt och ville hellre vara där. Lars är duktig som katten och är ute och målar.
Själv har jag fått Effi till att somna, hon ligger här bredvid mig på soffan och snarkar så sött.
Själv har jag massor med tankar i huvudet, om o när jag ska måla utemöblerna. Hade så gärna velat ha nya, dom vi har finns inga dyner att köpa till mig veterligt och dom dynerna vi har är så fula och räliga. Men då jag inte kan trolla med knäna får dom nog duga....
Funderar också vad vi ska ha för blommor i krukorna i år, om jag kanske skulle ha väldigt lite då dom ändå brukar bli fula av allt regn som kommer på somrarna. Liksom om det är lönt att lägga ber energi på det eller inte.
Jag saknar även vårt uterum vi hade i Munka. Våran gräs plätt är så liten o när man har gäster har vi inte sittplatser och får vara inne, känns också tråkigt!!
Nä nu ska jag sluta fundera och bara ligga här o glo en stund. Kanske får energi då.
I morgon ska Harriet till veterinären och operera bort en skruv i knäet, hoppas det går bra och att det blir ett lite " hål" och att dom inte rakar så mycket....

Sen i morgon är det jobb på natten igen.
Just nu längtar jag o önskar jag att Lars o jag fick lite egen tid... tänk att få gå ut och äta ex på hamnkrogen , se en ruskig film och bara vara vi. Det ska jag nog önska mig i födelsepresent, barnvakt!!

Hoppas ni som läser har en bra i h fin dag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0