7/4

God morgon. Måndag morgon och jag har sovit gott i natt också. Vaknade kvart i sex och gick upp. Effi sov till kvart i sju så det blev en lugn stund här på morgonen. 
Nu är alla barnen vakna och frukost intages och barnprogrammet är på. 
Snart dax att diska och bädda. Men först lite kaffe här i soffan. 
Sen får jag väll tvätta lite och städa. 
Men det blir nog i ett lugnt tempo. 
Ute regnar det och är mörkt och grått . Synd. 
Vi får väll se vad vi kan hitta på för någon liten utflykt i dag Effi och jag. Att gå hemma hela dagen blir för tråkigt. 

Vi kanske ska höra vad Gerd ska göra i dag, hon är kanske sugen på lite eftersnack 😊

När Lars kommer hem får vi äta middag sen ska dom och titta på Rögle. Tror det är sista hemma matchen, skönt tycker jag. 
Så nu kan vi kanske få gjort lite annat här hemma. 

En dag när jag har tid och lust ska jag städa i trimmet. Det behövs om man säger så. Är ju roligare att komma ut om det ser lite ok ut. 

Här löper ju alla fyra danerna och jag tror Hildur är på G in i höglöp. Så här är det lite virrigt bland hundarna. Skönt när det är över. Synd om Albin också. 

Jaha vad ska ni göra en regnig måndag så här i början på April? 



Kommentarer
Lilian Jonsson

Hej och välkommen till en lika grå dimmig måndagsmorgon här.
Jag tycker nog att Du skall vara GLAD och STOLT över Dina fina uppfödningar. Med tanke på det lilla antal valpar Du haft så har Du ju verkligen lyckats! Titta Dig omkring; vissa av uppfödarna som är uppe i tvåsiffriga kullar och som aldrig ens fått ett cert, än mindre än champion, de finns! Sedan måste man nog tänka som så att det är samma fina, goa hund som man åker hem med som man kom med på morgonen! Jag håller med Dig att ibland upphör man inte att förvånas. För egen del var det ner som en pannkaka; efter 5 cert mer eller mindre på raken kom en andra placering UTAN CK. Yes det är utställningslivet det! Hoppas Du och Effan får en skön dag trots allt. Kramiz

Svar: Tack! Jag är stolt och glad över hundarna. Dom är så duktiga i alla lägen. Tysta i buren lätthanterliga går som klockor och är dessutom fina ( i mina ögon) .
Det är verkligen inte dåliga resultat vi fått på dom och som du säger är det många som haft många kullar och inte fått fram något på det viset. Sen är ju utställnings resultat så klart inte allt. Men när man som jag tycker det är kul vill man ju gärna att det går så bra som möjligt.
Jaså gick det inget vidare för dig, ja det vs ju synd. Det är verkligen upp som en sol och ner som en pannkaka i denna värld.
Men annars vore det ju inte så kul kanske om det bara gick på räls. I dag har vi städat och varit hemma och myst. Skönt att få grejat lite och bara va hemma någon gång.
En tur till sfären blev det, det kan också vara ett äventyr både för Effi och mamman.... Puuuuu .
Hoppas nu din dag är bra.
Och tack för din fina kommentar !
Kram kram ❤
Susanna Rehn

2014-04-07 @ 10:56:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0