Nu

Nu ska jag skryta så håll i hatten . 
Fy fan vad jag är bra!! Orkat en hel dag utan några större olyckor även om jag varit yr vimsig och känner mig full. Måste va sömnbrist. Sen är jag så svullen att jag knappt orkar gå, hungrig hela tiden och äter allt och för mycket. Tydligen beror det på kortison dosen jag äter nu... Men nu är det dax att trappa ner och när påsken är över då ska jag va så jäkla fabulös igen och äta Slanka!! Nu är det nog. Jag ser ut som en gris fotboll köttbulle . Håret är fruktansvärt och hela jag set hemsk ut. 
Men skit i det just nu. En sak i taget. 

I dag lämnade jag Effi en liten stund ändå till mamma. Skulle fixa lite påsk presenter trotts jag inte tänkt men som den super mamma man är kan man liksom inte släppa det och låta bli...
In till stan och fasen vad jobbigt det va... Men jag gick hittat och köpt och sen hem med det. In om blomster landet och Maxi och sen hämta Effi. Oliver åkte med mormor till stan och blev klippt. Han blev så fin. Linnea som tydligen inte alls vill va hemma fick skjuts av mormor till farmor och är nu där i natt. Roligt för henne. 

När Effi och jag kom hem pysslade vi och greja. Benen gunga men det gick...




Jo då påsk ris i badrummet är väll bra😉






 Å så klart en Påsk disk trasa 🐣
Tjusigt eller ha ha. 
Så nu är vi lite förbereda för påsk, ja vad det gäller pynt då alltså. 

När Lars kom hem klippte han gräs och jag dammsugade. Sen gjorde vi middag och åt. Efter det körde Lars och Effi Oliver till ishallen då han ska heja fram Sverige mot Danmark där i kväll. 
Under tiden gjorde jag fruktsallad , jo vist frukt frukt fruk. Kanske inte så bra men ändå bättre än annat. Vi har vanilj kvarg till och nu även en blandning av rostade mandlar solrosfrön och pumpakärnor som jag hackat/ mixat. Mmmmm det kan jag rekommendera. 
Bild kommer kanske. 

Nu nattar Lars Effi och jag passar på att skriva. När Lars kommer tror jag vi ser sista delen av Stig Larsson trilogin . Den är hemsk men bra!!
Sen hör Oliver av sig när han ska hem så då får vi pausa och Lars köra. Men det går ju bra. 
Sen hoppas jag och önskar kunna sova i natt . Annars blir det nog snart kris i bygget...
Andningen är bättre men långt i från bra. Hela min kondition är inte på topp men jag kämpar på så jäkla bra jag är ha ha. 
I dag berömmer jag mig själv för ingen annan gör det, möjligt vis min lilla mot som är fantastisk. Jag ser på henne att hon lider när hon ser mig just nu. Men jag kommer igen och ska nog kunna krympa min kropp och må bättre igen . 

I morgon får vi ett litet busigt besök , det blir perfekt . Händer något kul utan att det är jobbigt eller är några krav. Ska bli mysigt!!

Ha en go kväll nu! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0