Vår dag!

I förmiddags tog vid det med ro. Bäddade tvättade hängde tvätt läste böcker och myste. 
Sen klädde vi på oss och körde och drack kaffe hos Sussa. 
När vi körde hem var vi in om affären och handla lite mat. I dag blev det lassangette till familjen , själv åt jag ju Slanka. 
När vi kom hem myste vi en stund , vek tvätt och tvättade lite till. 
Sen va vi ute och njöt av fina vädret. 

Effi skulle helt tvunget ha regn byxor på...

Albin tycker det är mysigt att vara med. Håller fortfarande damerna för sig för att va helt säker. 

Lars tog ut våra Olivträd härom dagen, kul att detta är så fint. 

Det växer så det knakar i trädgården nu, ljuvligt!!

Kl kvart över tre kom dom stora barnen hem från skolan. Skönt med lite sällskap . Kl fyra kom Lars hem och jag körde till Willis då jag va sugen på något mer att variera mig med att dricka. 
Köpte två sådana här. Provat en annan sort men inte denna utan socker. Ska prova strax . Där är alovera frukt kött i. Gott men lite speciellt. 

Ser att jag stavade lite tokigt...
Jag glömde visa en sak i går, jag köpte något jag verkligen behövde. Eller inte men dom va ju så fina 😉

Jo ljuslycktor kan man väll aldrig få för många eller? 
Här har några av mina blommor dött så jag planterade om lite. Tyckte äggen fick hänga med några dagar till. 

När jag var och handla min dricka gjorde Lars middagen sen åt dom. 
Gissa om det är lyx att sätta in i diskmaskinen och slippa diska för hand . Så skönt!!!
Sen gick vi ut och plantera Dalia  lökar vi fått av Lars föräldrar. Hoppas dom tar sig! Röda jätte fina är dom. 

Nu har Effi och Lars duschat och samtidigt tog jag ett bad. Så nu är vi fräscha och fina . 
Strax ska Lars matta Effi och jag se på tv. Inget speciellt att se men det ska bli skönt att bara sitta nu. Tror jag borstar en hund eller två sen men först lite lugn och ro. 

Jag är lite små hungrig men det går jag dricker och dricker . Har en Slanka kvar i dag. Får ta den sen. 
Känd skönt att va igång även. Om det är jobbigt och tufft så här i början. 
Det bästa är att försöka hålla sig sysselsatt . 
Har skickat ett Sms till Helle om hon ska med till hembygdsparken i morgon men inte fått något svar. Hoppas fast jag tror det knappt. 
Vore bra att ha något att göra. 
Annars får vi ju köra själva , det går ju det också. 

Nu önskar jag en trevlig och bra kväll! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0