När dagen

När dagen börjar för tidigt kan jag lätt bli lite irriterad ... Som i dag. Kl fem var det inte mer val än att gå upp. Effi kunde inte sova mer. Jag kunde knappt vakna och att få kroppen ur sängen var inte lättare. 
Det va inte vad jag tänkt mig denna lördags morgon. Fattar inte varför hon vaknar så tidigt. Hon la sig ju i vanlig tid i går kväll. Hon somnade kl sju och det tog bara tio minuter och hon va trött. Men nu kl fem var hon inte trött...
Min sovmorgon sket sig kan man säga...
Nu har hundarna varit ute , ätit och varit ute igen. Kaffe har jag fått i mig och har nu en ny kopp stående här. 
Effi ser på Nicke nyfiken på dvd då inget barnprogram börjat ännu . 

Detta lär bli en lååååååång dag. Fram till halv två eller ett eller något är Lars hemma sen åker han och Oliver till Ljungby för att spela hockey. Dom är åter i hemmet vid halv åtta i kväll. 
Kul nä inte precis , kul för dom men inte för mig.

I går åkte Effi och jag till öppna förskolan. Där träffade vi Helle med barn. Effi tyckte det va jätte spännande och jätte roligt. Vi fikade där och var med på sång stund. Trevligt. Där är öppet på måndagar och fredagar. Synd att det inte är öppet på lördags eftermiddagar . 
Så klart dammade vi och städade också. 
När Lars kom hem gick jag och sov . Va så trött då jag bara sovit tre timmar natten till i går. 
När jag blev väckt var det middag, Lars hade gjort pizza. 
När vi ätit åkte Linnea Lars till ishallen. Oliver var där sedan tidigare då jag kört honom dit. 
Så då var det bara Effi och jag igen. Effi åt hallon och blåbär och myste sen va det natti natti kl sju.
När hon sov gick jag och tände ljusen och sen tittade jag på tv. 
Åt lite räkor som Lars köpt till mig, dom va jätte goda och det va ju snällt.
Tittade på Kristallen på tv ett program jag aldrig tittat på. Men jag ville se hur det gick för Jill. Å det gick ju bra, hon vann alla tre priser som hon var nominerad till. Häftigt. Men så är hon ju också bra!!
Vet ni att när hon gifte sig gjorde jag brudbuketten , en bukett jag är nöjd med faktiskt!   Det kan man väll få vara lite stolt över eller? 
Jag gick sen och la mig halv elva då jag vet att det är en låååång dag i dag. 
Va rätt pigg så jag läste ett ta och sen när jag skulle somna då vaknade Effi. Något hon gjort två nätter nu, vet inte om hon drömmer mycket just nu. När Lars la sig vet jag inte. 

Nä tänk om det hade varit utställnings dax i stället...
Kl är nu sex och en timme är gjord. Men som sagt lååååång tid till det är kväll igen å vad fan ska vi hitta på så här en lördag????

Hoppas ni fått sova ut och får en mysig dag. 
Och i dag Hållberg jag tummarna för våra vänner och valplöpare som på Gotland för att ställa ut❤


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0