Sängen kallar

Kl är nu 21.30 och sängen kallar. Är ca en timme till Lars Oliver Linnea kommer hem från ishallen, sen träning i dag. 
Men jag ligger säkert i sängen då för jag är trött och jag har en bok som väntar på mig😊
Nu har jag sett på tv och myst. Men nu är jag redan trött på att vara själv . Det är inte långa stunder jag behöver för att längta till fam kommer hem. 
Det har varit en intensiv dag i dag också . Får inte gjort så mycket eller det jag vill. Mycket är svårt med lilla Effi. Även om hon är pigg och glad och duktig så skulle jag behöva tid att göra det jag vill och behöver. 

Här är så mycket städning och rensning jag skulle vilja göra, eller vill och vill men det vore bra. 

Jag hade sett fram i mot att vi var bort bjudna till Lars syster på lördag kväll men nu har Oliver match då. 
Vet att hockeyn är det viktigaste men fan vad tråkigt det är ibland. 
Å detta är bara början säger Lars. 
Inte någon större tröst precis. 
Jag vet att man som mamma kommer i sista hand men ibland är det tufft. 

Jag jobbar och kämpar, tar hand om barnen hundarna och hemmet. Självklart gör ju Lars också saker så det är inte det jag menar. 
Denna veckan är Lars borta i kväll, i morgon kväll jobbar jag+ att Oliver har träning så då får Effi vara med där. Fredag kväll har dom träning och på lördag är det match mot Troja. Inte nog med Olivers match , Lars måste tydligen vara där på en match till.  Vet inte om det är fys träning på söndag men det brukar ju va det. Så ja det va denna veckan... 

Nä nu ska jag väll inte skriva mer om detta men jag ville bara få det ur mig. 

I dag hände något hemsk. En klasskamrat till Linnea blev påkörd av en bil detta en bit i från oss på " vår väg" . Han var på väg till skolan. Fy fan! Det senaste vi hört är att han har livshotande skador. Bet till högre makter att det slutar väl.
Självklart är alla berörda av detta , Linnea pratar mycket om det och mår så klart dåligt av det... Tänk det kunde varit någon av våra barn. Nä fy fan så hemskt. Jag såg när ambulanserna kom här utanför i ilfart. 

Nä nu säger jag god natt och hoppas ni har det gott. 

I morgon ska Effi och jag träffa Alice med Matte vilket ska bli jätte mysigt!!
❤❤


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0