Att få tiden att gå

Ja ni att få tiden att gå på ett hyfsat bra sätt det är inte min grej ibland.
I dag börja ju Lars jobba och det är ju bra. 
Men det är väldigt ovant...
Så i dag har jag grejar med Effi och hemmet. Och vovvarna så klart. 
Vi har dammat bäddat tvättat mm. 
Vi körde och handla, skulle köpa havregryn men det glömde vi och kom hem med kött och lite annat... 
Vi körde in om Gerd och fick gott kaffe och skrivit ut några papper. 

När vi kom hem bakade vi skorpor med mandel och kakao . Dom är i ugnen nu. 
Spännande hur det blir. 
Just nu pauser vi och ser lite på Lotta på bråkmakargatan. 
Om ett tag kommer Linnea och Oliver hem. Skönt!!!!
Då ska jag dammsuga . 
Sen tänka jag ha middag klar strax efter fyra. Då Lars kommer hem vid fyra. 
Hade verkligen behövt trimma Ezter i dag men det är svårt med Effi. 
Lars och Oliver kör på träning vid halv sex skulle jag tro sen är ju Effi " min" igen. 
I morgon ska vi till hembygdsparken och träffa Helle och Erik kl tio. Det blir fika med om vädret är ok. 

Sen börjar jag jobba 15.30 så då måste jag hämta barnen i skolan , hem o lämna dom så får dom passa Effi till Lars kommer hem.
Sen slutar jag kl ett på natten......
Sen upp när kl ringer kl sex. Fy farao så dumt det är!!
Kommer inte va på bra humör på onsdag...
Sen på onsdag när Lars kommer hem måste jag direkt gå och sova eftersom jag jobbar natt eller rättare sagt två nätter. 
Inge. Kul vecka!!! Känner mig redan stressad vill jag lova!!


Så här gosig och söt var Effi i fm. 

I kväll är det min för tillfället favorit serie på tv. Tjockare än vatten tror jag den heter. 
Så den ska jag se mellan nio o tio sen lär man väll få lägga sig. 
Känner mig redan trött och sugen på att vila middag men det är ju slut med det nu...

Ja ni det va kanske ingen rolig blogg men så är det. 
Hoppas ni har en bra dag!!
Å ni det är ju fasligt fint väder , det tycker vi om!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0