Att vänta

Sitter nu och väntar på att det ska bli tid att köra till jobb. Ute har blåsten dragit bort och det är en ljuvlig mild och skön kväll. En kväll då man i stället borde sitta ute i trevligt sällskap och njuta prata och bara leva. Men ack nej snart snart dax att byta mjukna byxorna mot jeansen och dra mot jobb. Älskar ju mitt jobb då jag tycker om att hjälpa människor så det kommer bli bra det också. Och att jobba dessa fina nätter har också sin fördel. Det mörknat senare och ljusnar tidigt. 
Nä just nu saknar man inte is och snö precis. 
I em när jag bloggar gick jag och la mig igen. Sov gott ända till halv sex . Fantastiskt och välbehövligt tror jag 
När jag kom upp var familjen samlad och middagen avklarad. Det blev Effi lek och mys en stund . Sen en tur i badet. 
När Effi gick och la sig planterade jag mig i soffan. Här har jag bläddrat i gamla tidningar tittat lite på fb och bara varit. På tv är det hockey och det intresserar ju inte mig. Ska bli skönt att köra hemifrån och slipps det där förbaskade ljudet som äter sig in genom öronen genom huvudet och it i hela kroppen och då inte på ett positivt sätt...
Så snart är denna dagen slut och nästa börjar. Jag kommer sitta i jobbe bilen eller vara hos någon behövande människa då. I morgo. När jag kommer hem blir det självklart säng läge så fort hundarna har fått sitt. Hoppas jag kan sova gott i morgon också. En natt till ju. Sen är det ledigt i två nätter. Har en hel del att göra som hänger över mig. Bara jag får hundarna klara så ordnar väll sig resten, precis som det brukar.  

Hoppas ni som läst haft en härlig dag och på något vid njuter av kvällen!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0