Ny vecka

så nu har snart första dagen gått på denna nya vecka. En intensiv vecka med mycket jobb. 
Men det ska nog gå fint. 
I dag har jag och Lill hjärtat Effi 💗 först städat och badat och grejat här hemma. 
Kl tio över nio var vi klara och körde till öppnaförskolan i Rebbelberga. Så mysigt och bra. I dag gjorde Effi en igelkott av papper och barr. 
Har ingen bild på den men som ni förstår är den fin😀. 
När vi körde där i från åkte vi in om Sussa och drack en kopp kaffe. Sen körde vi till Maxi och handlade. I dag skulle vi ha pasta sa Effi så självklart blev det det. Till det blev det pasta sås av bacon broccoli majs svamp smaksatt créme frach och lite så. Riktigt gott!! 
När vi kom hem från affären tog vi ut hundarna i det fina vädret. Dom njöt så. 
Sen läste vi lite böcker såg lite på tv och myste. 
Vid tjugo över tre kom Oliver hem från skolan, vi körde honom till hans " kompis" Jonna😍. 
När vi kom hem kom Lars hem från jobb. Då kröp jag ner i sängen och försökte sova. Det va trögt i dag. Så är det ibland . 
När jag gick upp hade även Linnea kommit hem, hon hade varit på konfirmation efter skolan. Lars hade hämtat hem Oliver och vi var alla hemma. Så då avnjöt vi middagen. 
 
Nu har Effi duschat borstat tänder mm och Lars nattar henne. Själv sitter jag i soffan och tar det lugnt. Om någon timme är det dax att köra mot jobb. 
Ska in om Maxi och köpa yougurt då jag glömde det när vi var där innan i dag. Smart eller inte.
 
Som ni förstår ska jag sova i morgon , hoppas länge och gott. Sen blir det lite städ och fixa middag. Sen ska Linnea och jag åka och sola. 
Effi åker till farmor och farfar i morgon bitti, sen hämtar Lars henne där i morgon när han slutar. Då kör dom direkt till mormor och morfar. Effi ska sova där då och vara där när jag sover på onsdag. Så hon kommer ha det så bra så😀 bara jag som saknar henne när jag nu inte får gosa med henne i morgon 😿. 
 
I morgon kväll ska killarna och titta på Rögle - Malmö om jag har förstått det rätt. Så då passar Linnea och jag på att åka och sola som jag sa sen myser vi innan jag kör till jobb. 
 
I dag pratade jag med Alice matte, dom har börjat ny kurs. Roligt , dom är flitiga och duktiga. Nu är det spår kurs. Fick även veta att Alce matte plockat massor med svamp, undras om man blir bjuden på macka med svampstuvning någon dag 😜. 
 
Ja ni nu har jag inte mer att säga i dag, men hoppas er dag varit bra. 
Ha det gott
❤️


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0